۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۳۴۶۸
امام جمعه بابل:

وحدت و انسجام داخلی راه حل مشکلات کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، راه اصلی جبران عقب ماندگی در کشور را کار و تلاش مضاعف همراه با وحدت و انسجام داخلی دانست.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، کم کاری، وجود رخوت و سستی در کار را از آفت های بزرگ در کشور دانست و گفت: با کمال تأسف باید بگویم از جمله نگرانی های جامعه ما حالت تنبلی و کسالت است که کم و بیش در بعضی از ارکان جامعه دیده می شود و مانع بزرگی برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب می شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل با طرح پرسشی با توجه به گستردگی تعطیلات در جامعه ما گفت: ثمره این تعطیلات گسترده اعم از رسمی و غیر رسمی در جامعه ما چیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: بعضی از دانشگاه ها و مدارس ما به بهانه عید نوروز نزدیک به یک ماه درس را تعطیل کردند و از دو هفته مانده به عید به تعطیلات رفتند.

 

حجت الاسلام روحانی راه اصلی جبران عقب ماندگی در کشور را کار و تلاش مضاعف دانست و اظهار داشت: با وجود این تعطیلات گسترده نمی توان انتظار اثرات شگرفت و بزرگ در بدنه جامعه بود.

 

وی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت جامعه در این آغازین روزهای سال این است که رخوت های برجای مانده از تعطیلات زیاد به حالت تلاش و همت و اراده قوی مبدل شود تا در سایه آن بتوان به هدف های خود دست بیابیم.

 

امام جمعه بابل با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص داشتن همت خاطرنشان کرد: ارزش و اندازه هر کس به میزان همت او است و باید این همت را از دل و درون خود بیرون بکشیم تا در هر امری ما را یاری دهد.

 

وی افزود: آحاد جامعه اسلامی اعم از مدیران و عموم مردم باید همت های خود را آشکار کنند تا به وسیله آن به مقاصد و تکالیفی که پیش روی خود دارند برسند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که همت زمینه علو عمل را برای هر انسانی فراهم می کند، گفت: مسؤولان ما نیز باید ببینند که در سال 93 چقدر با سال قبل متفاوت بوده اند زیرا خدا دوست دارد وقتی مؤمنی صبح از خواب برمی خیزد با خود تصمیم بگیرد که کاری ارزشمند تر از کار دیروز انجام بدهد.

 

وی یکی دیگر از عوامل موفقیت آمیز در سال پیش رو را خستگی ناپذیری دانست و بیان داشت: یکی از اموری که در این روزهای آغازین سال باید مد نظر قرار بگیرد و در موفقیت های ما نیز می تواند بسیار اثر گذارا باشد مسأله خستگی ناپذیری است.

 

استاد حوزه علمیه بابل، توکل به خداوند را عامل دیگری برای موفقیت دانست و گفت: همه کسانی که در جامعه مسؤولیت های بزرگی را بر عهده دارند بدانند یکی از عوامل موفقیت آنها در عین اینکه برنامه ریزی های لازم و عوامل لازم را فراهم کرده اند این است که باید به پروردگار متعال خود توکل کنند.

 

وی ادامه داد: توکل به پروردگار متعال می تواند زمینه قوت بخشی و قدرت دهی انسان را در امور مختلف فراهم کند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات