۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۵۳۵۰۶
با حضور رییس جمهور؛

همایش بانوی انقلاب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مولاوردی گفت: همایش بانوی انقلاب در راستای تکریم از همسر امام خمینی(ره) با حضور رییس جمهور در تهران برگزار می‌شود.
شهيندخت مولاوردي، رييس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری مطبوعاتی به مناسب فرارسیدن هفته برزگداشت مقام زن و روز مادر که پیش از ظهر امروز سه شنبه هجدهم فروردین ماه در شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به نامیده شدن امسال به نام همدلی و همزبانی که نشان از درایت و هوشمندی رهبر انقلاب دارد بهره بردن از نیروی کارآمد و مبتکر که بخش اعظم آنان را زنان تشکیل می دهند، در برنامه های امسال امور زنان و خانواده است.



مولاوردی با بیان این که ما امیدواریم در سال 94 در حوزه زنان و خانواده همدلی و همزبانی دولت و ملت خودش را بیش از بیش نشان دهد، افزود: دولت در این حوزه به توانمندی ها و استعداد اتکا کند و هم ملت به برنامه ها و سیاست های دولت اعتماد کند، تا از این طریق به اهداف عالی نظام که در سند چشم انداز مندرج است دست یابیم .

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موفقیت تیم هسته ایران در ابتدای سال 94، ابراز کرد: در طلیعه سال 94 موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای و تلاش شبانه روزی اعضای این تیم با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدبیر رییس جمهور بدست آمد که امیدوار هستیم آثار و نتایج این موفقیت در حوزه زنان نیز نشان داده شود.

رییس ستاد هفته برزگداشت مقام زن و روز مادر با تإکید برا این که در نیمه راه چشم انداز 20 ساله هستیم، بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های سال 94 ورود در نیمه راه دهه عدالت و پیشرفت است که برای تحقق سند چشم انداز 20 ساله می باشد و به همین منظور  این موضوع در دستور کار سال 94 قرار گرفت که می تواند امسال را به ویژگی های والایی برساند .

وی با بیان نخستین برنامه در نظر گرفته شده به منظور تکریم هفته بزرگداشت روز زن و مادر، خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت روز زن و تقدیر از بانوان شاغل در ادارات کمیته امداد استان می باشد برگزاری نشست ها و همایش ها، مراسم تجلیل و برگزاری کارگاه های آموزشی نیز از دیگر برنامه های مدنظر است.

مولاوردی با اشاره به بزرگداشت همسر امام خمینی(ره)، گفت: مهم ترین برنامه که محور برنامه های در نظر گرفته شده می باشد بزرگداشت بانوی خدیجه ثقوی، همسر و یار دیرین حضرت امام (ره) می باشد که به همین مناسبت در ششم سالگرد رحلت این بانو، همایشی را به نام بانوی انقلاب در سالن اجلاس زنان روز یک شنبه 23 این برنامه با حضور رییس جمهور و جمعی ار مسؤولان برگزار خواهد شد. 


معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به مفاهیمی که در سیاست‌ها عدالت‌محوری و دانش‌بنیانی وجود دارد، زنان در تمام این محورها حضور موثر داشته و استعدادهای خدادادی آنان همچون دوران دفاع مقدس در شرایط کنونی نیز نیاز جامعه است که از این توانمندی‌ها باید هرچه بیشتر استفاده شود و زنان بتوانند با عزم راسخ تاثیر خود را در وضعیت جامعه بگذارند.

رییس ستاد هفته برزگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به سخنرانی خود در سازمان ملل، تصریح کرد: من به موضوع توانمندسازی زنان و عدالت اجتماعی پرداختم و به این موضوع در اسناد مکتوب نیز توجه کردیم در حال حاضر شاخص مشارکت سیاسی زنان کمتر از 3 درصد است و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت به ارائه شاخص‌های ضروری و مورد نیاز در حوزه زنان بپردازیم. با توجه به آنکه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی، جزء کنوانسیون رفع اشکال تبعیض علیه زنان هستند باید تمایل خود را برای برقراری عدالت جنسیتی و بهبود وضعیت زنان در عمل نشان دهیم.

وی درباره وضع ایران از نظر برابری جنسیتی و عدالت جنسیتی، اظهار داشت: برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تبدیل به شعار سازمان ملل شده و شاخص‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است، هر ساله گزارشی براساس این شاخص‌ها در زمینه شکاف جنسیتی در کشورهای مختلف منتشر می‌شود./812/پ202/ب4

ارسال نظرات