۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۵۳۵۶۵
استاد حوزه و دانشگاه:

تهاجم سعودی ها به یمن دیوانگی سیاسی است/ آمریکا هیچ گاه کنار ملت ها نبوده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه قدرتمندان جهان را با بیداری مردم خاورمیانه در حال تضعیف قدرت دانست و تجاوز نظامی آل سعود به کشور یمن را دیوانگی محض سیاسی دانست.
اشکوري
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ تهاجم آل سعود را در یمن دیوانگی سیاسی دانست و گفت: دولت آل سعود چون احساس می‌کند در منطقه در حال از دست دادن مشروعیت و هویت خود است و هیچ توجیهی برای ماندگاریش وجود ندارد٬ این اقدامات غیر معقولانه‌ را انجام می‌دهد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این اقدامات از سر استیصال و نه بر اساس یک برنامه ریزی صحیح سیاسی است؛ به صورت مشخص این تهاجمات تسریع در سرنگونی حکومت آل سعود در عربستان است و مشخص است که هیچ برنامه ریزی و منطقی در این کار وجود ندارد.
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری به اهمیت منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: خاورمیانه مهمترین و استراتژیک‌ترین منطقه دنیاست؛ در روابط بین الملل حاکمیت بر منطقه خاورمیانه را نشانه ابرقدرت بودن یک کشور در جهان می‌دانند.
وی تصریح کرد: بدون تسلط بر منطقه خاورمیانه ابر قدرت بودن محال عقلی است؛ بنابراین فرض قدرت‌های بزرگ دنیا به دنبال تسلط بر این منطقه هستند؛ ولی بر خلاف خواسته آن‌ها آنچه در منطقه مشاهده می‌شود گسترش بیداری در خاورمیانه است.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: این گسترش بیداری در منطقه رابطه معکوس با سلطه استکباری غرب دارد؛ این مطلب نشان دهنده تضعیف و برچیده شدن استکبار در منطقه است بنابراین آن‌ها برای حفظ قدرتشان ناچار به رفتارهای دوگانه هستند.
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری در پایان گفت: ما در هیچ کجای منطقه٬ آمریکا را در کنار مردم نمی‌بینیم؛ این مستکبر جهانی همه جا در مقابل مردم است؛ لذا در این راستا با حکومت‌هایی که در کنار ملتشان هستند مخالف و با حکومت‌های دیکتاتور همراه است./836/ت302/ج
ارسال نظرات