۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۵۳۵۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

نباید نسبت به تعهدات غرب خوشبین بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم نیاز زورگویان عالم به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای را بیش از نیاز ایران به لغو تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: اقتدار هسته‌ای خود را که با عزت و افتخار دانشمندان جوان هسته‌ای و شهدای جدیدمان گره خورده است معامله نخواهیم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: گرچه تلاش و کوشش تیم قوی هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تشکر است٬ اما در برابر زورگویان عالم٬ نباید آنقدر خوش بین و خوش باور باشیم که تصور کنیم به راحتی به تأمین خواسته‌های ما تن می‌دهند.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: با وجود اینکه همچنان باید به ساز و کارهای پیشنهاد شده از سوی طرف مقابل بدبین باشیم لیکن این شک و بدبینی نباید در قضاوت‌ها و ادامه مذاکرات ما تأثیر داشته باشد.
 
حجت الاسلام علی احتشام افزود: میدان مذاکره بسان میدان جنگ قدرت و توان ویژه‌ای است که اگر با تکیه بر اقتدار ملی و رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب بر خطوط قرمز پای فشاری کنیم دیر یا زود همانگونه که مجبور شدند ایران هسته‌ای را بپذیرند مجبور خواهند شد بیش از این به ما امتیاز دهند.
 
وی ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که نیاز زورگویان عالم به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای بیش از نیاز ما به لغو تحریم‌هاست؛ اگر در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی دو سال دیگر با صبر و استقامت در برابر دنیا بر اصول انقلاب پای فشاری کنیم پنج به اضافه یک قطعاً بیش از این به ما امتیاز خواهد داد.
 
امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: گر چه بعضی از خطوط قرمز جدی گرفته شد و بر آن پافشاری کردیم و طبق قرائتی که مسؤولان ما از بیانیه لوزان دارند بسیاری از خطوط قرمز رعایت شده ولی مشکل اینجاست که ممکن است عمروعاص‌های بین المللی با قرائت دیگری از بیانیه لوزان خط قرمزهای ما را نشانه گرفته و به دنبال به زانو در آوردن ملت بزرگ ما باشند.
 
حجت الاسلام علی احتشام خاطر نشان کرد: گرچه برای لغو تحریم‌ها و داشتن فن آوری هسته‌ای باج نداده‌ایم اما ممکن است با طفره رفتن دشمن نسبت به حقوق هسته‌ای مصوب در پادمان هسته‌ای بخواهند در رسانه‌های خود تسلیم ملت ما را فریاد زنند بنابراین گرچه ما بارها اعلام کرده‌ایم که نیازی به بمب هسته‌ای نداریم اما اقتدار هسته‌ای خود را که با عزت و افتخار دانشمندان جوان هسته‌ای و شهدای جدیدمان گره خورده است هیچگاه معامله نخواهیم کرد./836/ت302/ش
ارسال نظرات