۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۳۶۱۹
استاد حوزه علمیه:

تغییر سبک زندگی اسلامی مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تغییر سبک زندگی اسلامی و رواج بی بند و باری غربی یکی از مهم ترین اهداف شبکه های ماهواره ای است.
حجت الاسلام جعفر يونسي نژاد - رييس اداره تبليغات اسلامي راز و جرگلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام جعفر یونسی نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان راز و جرگلان امروز در نشست آسیب های ماهواره که ویژه بانوان این شهرستان مرزی در محل مسجد جامع شهر راز برگزار شد، با اشاره به نقش تخریبی مشاهده برنامه های شبکه های ماهواره ای در نهاد خانواده اسلامی، اظهار کرد: برنامه های تلویزیونی ماهواره ای که به صورت رایگان و به طور گسترده در اختیار جوامع اسلامی قرار گرفته، هدفمند بوده و تنها با نیت سرگرمی تهیه نشده اند.

 

وی اضافه کرد: شبکه های ماهواره ای از ابزارهای نوظهور دشمنان و از جدیدترین سلاح ها و حرکات مرموز غرب به شمار می روند که در جبهه رویارویی با مسلمانان به میدان فرستاده شده اند تا امت اسلام را از درون تهی کرده و زمینه چپاول و سلطه غرب را بر سرزمین های اسلامی مهیا کنند.

 

این پژوهشگر دینی و فرهنگی با اشاره به این که آسیب های شبکه های ماهواره ای شامل بخش ها و اثرگذاری های متفاوت بر روی هر قشری هستند، افزود: مواردی نظیر تغییر سبک زندگی، لذت جویی و ترویج خشونت در رفتار از جمله خطرات شبکه‌های ماهواره ای به طور عموم هستند.

 

حجت الاسلام یونسی نژاد با بیان این که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با بهره گیری از ابزار ماهواره، صدها شبکه مخرب را به صورت رایگان و با تبلیغات جذاب و پر زرق و برق در اختیار مردم قرار داده اند، خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی و رواج بی بند و باری غربی در جامعه یکی از مهم ترین اهداف شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه های فارسی زبان است.

 

وی با بیان این که نیروی انسانی علی الخصوص جوانان هر کشور سرمایه اصلی و امید آینده آن جامعه به شمار می روند، اضافه کرد: دشمنان و برنامه ریزان غربی با درک درست این موضوع در بهره گیری از ابزار شبکه های ماهواره ای بیشترین توان و طراحی خود را برای اثرگذاری بر روی نسل های نوجوان و جوان متمرکز کرده اند.

 

به گفته حجت الاسلام یونسی نژاد، دشمنان با تهاجم فرهنگی و به طور اخص با فراهم کردن ابزار و زمینه استفاده از شبکه های ماهواره ای از سوی مردم و نیز ترویج فضای مجازی مخرب، سعی می کند در کشور و نظام اسلامی ایران مسخ فرهنگی ایجاد کند.

 

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر تمامی اقدامات دشمنان غربی، تصریح کرد: بدخواهان و معاندان نظام اسلامی تلاش می کنند با ارائه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی، جوانان مسلمان جامعه ایرانی را دچار بحران هویت کرده و با فریب دادن آن ها از طریق نمایش زرق و برق ظاهری و لذت جویی های دنیوی آن ها را از بعد معنوی و الهی دور کنند.

 

حجت الاسلام یونسی نژاد با اشاره به لزوم اجرای برنامه های هدفمند به منظور ممانعت و یا کاستن از تأثیر شبکه های ماهواره ای بر روی جوانان و خانواده های مسلمان ایرانی، اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) جوانان سرمایه های انقلاب و نظام اسلامی بوده و می بایست برای حفاظت از آن ها در برابر امواج ماهواره ای و دنیای مخرب مجازی تلاش و اقدام اصولی شود.

 

این استاد حوزه علمیه، بصیرت افزایی دینی و انقلابی در بین جوانان را یکی از بهترین و مؤثرترین راه های مقاوم سازی آن ها در برابر نقشه های شوم دشمنان دانست و افزود: جوانان ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته از انقلاب با تکیه بر بصیرت انقلابی و روحیه اسلامی خود توانسته اند نقشه ها و توطئه های دشمنان از جمله جنگ تحمیلی، ترورهای کور شخصیت های نظام، تهدید، تحریم و غیره را پشت سر بگذارند و در زمینه تهاجم فرهنگی نیز به فضل الهی همانند سایر عرصه ها دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

 

گفتنی است، در پایان این نشست بانوان شرکت کننده سؤالات و مشکلات خود پیرامون استفاده از ماهواره در خانواده و راه های مقابله با آن را با حجت الاسلام یونسی نژاد مطرح کردند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات