۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۵۳۶۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

صیحه آسمانی هنگام ظهور، حجت را بر همه تمام می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که نه تنها افراد صیحه آسمانی را می شوند، بلکه آن را درک می کنند، گفت: افراد خواب، بیدار می شوند و افراد مست، هوشیار می شوند تا حجت بر همه تمام شود.
صیحه آسمانی هنگام ظهور، حجت را بر همه تمام می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هادی صالحی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در کارگاه مهدویت و فتنه های پیش از ظهور که به همت اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد در کارگاه پژوهش این مرکز برگزار شد، گفت: انسان ها در درون خود به مباحث مهدویت نیاز دارند.

 

وی افزود: فتن و ملاحم و آسیب های قبل ظهور، یکی از مباحث مهدویت است. ما در زمانی هستیم که در معرض آسیب های زیادی قرار داریم. 

 

این کارشناس فرق و مذاهب با بیان این که در مباحث مهدویت سعی کنیم بیشتر روی کلیات تکیه کنیم تا جزئیات، افزود: چرا که جزئیات کار متخصصان و اهل فن است، از این رو کلیات بحث مهدویت را بدانیم و روی آن ها تکیه کنیم.  

 

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: کسانی که ادعای می کنند به تشرف امام زمان(عج) رسیده اند، نزدیک ظهور بیشتر می شوند. این ها کسانی هستند اعتقادات مردم را در دست می گیرند. علامه حلی(ره) در حالی امام زمان(عج) را می بینند که ایشان را نمی شناسند، بعد چطور افراد معمولی ادعا می کنند، امام عصر(عج) را ملاقات می کنند.

 

وی با اشاره به این که در باب فتنه های آخر الزمان روایت بسیاری وارد شده است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: « أُحذّرکم سَبعَ فِتن تکونُ بَعدی؛ فتنة تقبل من المدینة، و فتنة بمکّة، و فتنة تقبل من الیمن، و فتنة تقبل من الشام، و فتنة تقبل من المشرق، و فتنة من قبل المغرب، و فتنة من بطن الشام، و هی فتنة السفیانیّ».

 

علم تعبیر خواب را هر کسی نمی تواند به دست آورد

این محقق و پژوهشگر دینی با اشاره به این که علم تعبیر خواب، علم ویژه ای که هر کسی از آن اطلاع ندارد، گفت: خواب را هر کسی نمی تواند تعبیر کند؛ چرا که خواسته های روح با جسم متفاوت است.

 

وی افزود: علمی تعبیر خواب با علوم دیگر متفاوت است؛ اگر علم تعبیر خواب، علمی بود که هر کسی می توانست بدست آورد، خداوند به عنوان علم خارق العاده که به حضرت یوسف(ع) عطا کرده است از آن نام نمی برد.

 

حجت الاسلام صالحی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: « قَـبـل قِـیـام القـائم خَـمـس عَـلامـات مـحـتـومـات : الیَـمـانـی و السُـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة وَ الخسف بالبیداء. پیش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمى است: خروج یمانى و سُفیانى، صیحه آسمانى، قتل نفس زکیّه، و فرو رفتن در بیابان».

 

این کارشناس فرق و مذاهب ابراز کرد: مهمترین و اصلی ترین منابع در بحث مهدویت، کتاب کمال الدین شیخ صدوق، غیبت نعمانی و غیبت شیخ طوسی است. غیبت فضل بن شاذان نیز هم ردیف این کتاب ها است اما این منبع در دست ما نیست.

 

این محقق و پژوهشگر دینی گفت: کتاب مکیال المکارم، محمد تقی موسوی اصفهانی و کتاب ارزشمند منتخب الاثر به لحاظ روش کار کتاب های ارزشمندی در باب مهدویت هستند؛ مکیال المکارم ادعیه و زیارات را کار کرده و در باب مسائل مربوط به زمان غیبت بحث کرده است و کتاب منتخب الاثر، احادیث بحث مهدویت را به صورت موضوعی بررسی و کنار هم چیده است. 

 

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: یکی از ابتلائات امروز ما این است که دجال را یک جریان می دانیم، در حالی که دجال فرد است نه جریان. و عده ای آن را امپراطوری دلار، فراماسونری یا اسرائیل معرفی کردند. مطلب دومی که درباه دجال باید متذکر شده این است که دجال مربوط به زمان ظهور است نه قبل از ظهور. غربی ها درباره دجال فیلم ساختند و متأسفانه ما نیز آن ها را باور کردیم.

 

وی به ویژگی های سفیانی اشاره کرد و افزود: سفیانی ماه رجب قبل از ظهور امام زمان(عج) خروج می کند. آدم خونریز و آدم کشی است که به هر کس شک کند شیعه است او را می کشد. سوریه، فلسطین و اردن را تصرف می کند و اعلام حکومت می کند، اسم این کشورها در روایات نیامده است اما شهرهایی که در روایات آمده است در این کشورها قرار دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت:پرچم سفیانی سیاه است و نام او نیز در روایات ذکر شده است که عُثْمان ابن عَنْبـَسَة و از نسل ابو سفیان است.

 

علائم حتمی ظهور برای تشخیص فتنه های قبل ظهور قرار داده شده است

وی گفت: علائم حتمی ظهور برای تشخیص فتنه های قبل ظهور قرار داده شده است که با آن ها بتوانیم از مسائلی که در آخر الزمان شکل می گیرد و گردنه های سخت عبور کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: علائم حتمی ظهور، بدین جهت آمده است که ما را از فتن ها و قضایای  قبل از ظهور نجات دهد و هدایت کند، این علائم در روایات به طور صریح و آشکار بیان شده است.

 

وی با اشاره به این که یمانی مرد شریف و خوبی است که اسم او بیان نشده است، افزود: دو مشخصه برای او ذکر کردند که هم زمان با سفیانی قیام می کند، دقیقا در همان ماه و هفته و روزی که سفیانی خروج می کند.   

 

این کارشناس فرق و مذاهب ابراز کرد: ویژگی دیگری که در مورد یمانی در روایات ذکر شده است این است که او شخصی از یمن و شهر صنعا است و پرچمش سفید است. یمانی با امام زمان(عج) بیعت می کند و به ایشان ملحق می شود.

 

این محقق و پژوهشگر دینی با اشاره به این که صیحه آسمانی از علائم حتمی ظهور است، گفت:  این صیحه در 23 رمضان اتفاق می افتد. توسط جبرئیل بین زمین و آسمان به زبان عربی است که هر فردی به زبان مادری خود می شنود.

 

با صیحه آسمانی زمان ظهور، حجت بر همه تمام می شود

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که نه تنها افراد صیحه آسمانی را می شوند، بلکه آن را نیز درک می کنند،  اظهار کرد: افراد خواب، بیدار می شوند و افراد مست، هوشیار می شوند تا حجت بر همه تمام شود.

 

وی به ویژگی های صیحه آسمانی اشاره کرد و افزود: این صیحه آسمانی در بردارنده چهار موضوع است، حضرت مهدی را معرفی می کند، اعلام می کند که ظهور در مکه است، اعلام می کند که به امام زمان(عج) ملحق شوید و در انتها بیان می کند که حق با  علی(ع) و شیعیان علی(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: در روایات آمده است که آیه «إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِم مِّن السَّمَاء آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ، اگر بخواهیم، معجزه‏اى از آسمان بر آنان فرود مى‏آوریم، تا در برابر آن، گردنهایشان خاضع گردد.» به صیحه آسمانی اشاره می کند.

 

وی گفت: نفس زکیه، جوانی است به نام سید محمد که از نسل امام حسین(ع) است. او مأمور می شود تا نامه امام زمان(عج) را در مسجد الحرام بخواند. بدون جرم، گردن او را بین رکن و مقام در روز 25 ذی الحجه می زنند که بعد از این واقعه فرمان قیام صادر می شود. 

 

این کارشناس فرق و مذاهب خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: اگر از خدا بخواهید که امام عصر(عج) بیایند، همین جمعه می آیند. برای امام زمان(عج) دعای فقیهانه کنید نه عوامانه؛ دعا کنید خداوند علائم ظهور را تخفیف دهد یا بردارد و به دشمنان بزند./1309/پ201/ب5

 

ارسال نظرات