۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۵۳۶۸۰
رییس سازمان بسیج جامعه زنان:

جشنواره بین‌المللی 12 هزار نفری زنان در استادیوم بزرگ آزادی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: ویژه‌برنامه جشنواره بین‌المللی 12 هزار نفری از زنان در استادیوم بزرگ آزادی صبح فردا با حضور میهمانانی از کشورهای سوریه، لبنان، بحرین، یمن، بلژیک، عراق و تاجیکستان برگزار می‌شود.
مينو اصلاني، رييس سازمان بسيج جامعه زنان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن سراسری میلاد کوثر تحت عنوان "فاطمه محور وحدت امت اسلام است"، که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: حضور زنان در حوزه اجتماعی نیاز امروز جامعه است، که باید برای آن برنامه‌ریزی درست صورت گیرد.

 

وی افزود: حضور همراه با آرامش زنان در جامعه خواسته همه مردم و امری است که دولت آن را دنبال می‌کند.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، عنوان کرد: هدف ما این است که با تدبیر گفتمان انقلاب اسلامی به جهان منتقل شود، نقش زنان به عنوان مادر و همسر نقش اصلی آنها است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود به پرهیز از الگوهای غربی درباره زنان اشاره فرمودند.

 

اصلانی در ادامه گفت: به طور قطع کلیشه‌های غربی نمی‌تواند برای زنان ما اثر مثبت داشته باشد بلکه جامعه را دچار خدشه خواهد کرد، هدف ما معرفی الگوی زن شرقی یا زن غربی نیست بلکه ما می‌خواهیم الگوی زن مجاهد انقلابی را به دنیا معرفی کرده و با همین ادبیات در جامعه جهانی حاضر شویم.

 

وی با اشاره به برنامه و مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: در برنامه‌ها و مراسم سال جاری بیش از 14 هزار برنامه در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور با پرداختن به شخصیت حضرت زهرا(س) اجرا خواهد شد.

 

فردا جشنواره بین‌المللی 12 هزار نفری زنان در استادیوم بزرگ آزادی برگزار می‌شود

 

رییس جامعه بسیج زنان کشور، در ادامه گفت: فردا ساعت 9 صبح ویژه‌برنامه جشنواره بین‌المللی 12 هزار نفری از زنان در استادیوم بزرگ آزادی با حضور میهمانانی از کشورهای سوریه، لبنان، بحرین، یمن، بلژیک، عراق و تاجیکستان برگزار خواهد شد، که در آن برنامه‌های ورزشی، تئاتر درباره زندگی حضرت زهرا ا(س) و ویژه برنامه‌های دیگری برنامه‌ریزی شده است.

 

اصلانی افزود: ایستگاه‌های سلامت در مسیر نمازجمعه سراسر کشور، ویزیت رایگان زنان در مسیر نماز جمعه، اعزام پزشکان زن به روستاهای مناطق محروم که در مراکز استانها در بیش از 500 روستا ویزیت رایگان خواهد شد، ایستگاه‌های نقاشی، جشنواره غذاهای محلی و ایرانی، بازی‌های محلی و سنتی در غالب مسابقات ورزشی، در حوزه اقتصاد مقاومتی نمایشگاه‌هایی از تولیدات داخلی زنان را خواهیم داشت.

 

7220 همایش رهروان فاطمی در سطح کشور برگزار می‌شود

 

وی با اشاره به این نمایشگاه افزود: 660 نمایشگاه بیش بینی شده است، 7220 همایش در سطح کشور تحت عنوان همایش رهروان فاطمی با موضوع تبین شخصیت حضرت زهرا(س) و جایگاه زن مسلمان برگزار می‌شود، 2500 مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و مادران موفق، و 3هزار دیدار با خانواه معظم شهدا برنامه ریزی شده است.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، بیان داشت: 4900 مسابقه قرآنی، ورزشی و فرهنگی بیش بینی شده که برخی اینترنتی مانند مسابقه سبک زندگی فاطمی روی سایت طنین یاس قرار داده شده است، 350 افتتاحیه در سراسر کشور شامل مهدهای مساجد،  پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های فرهنگی را خواهیم داشت.

 

اصلانی در ادامه ابراز کرد: انتشار بیانیه در نماز جمعه سراسر کشور که مبتی بر فرمایشات مقام معظم رهبری و خواسته های زنان از دولت است را خواهیم داشت، همچنین یک مسابقه عکس درباره ایثارگری و عبادت مادر را خواهیم داشت که از شبکه 5 پخش خواهد شد.

 

وی گفت: تهیه جهیزیه از سوی خیران و بسیج به منظور ازدواج آسان که برای 7 هزار خانواده نیازمند در کل کشور آماده شده و تحویل داده خواهد شد، همچنین در استانها در یزد مسابقه کویر نوردی زنان، در آذربایجان غربی دیدار زنان از سالمندان و پیاده‌روی خانوادگی، در خوزستان جشن بزرگ میلاد کوثر و افتتاح موزه زنان و دفاع مقدس را خواهیم داشت.

 

فاطمه محور وحدت امت اسلامی است

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، افزود: در گلستان و کردستان جشن تشیع و تسنن را در میلاد دخت گرامی پیامبر تحت عنوان فاطمه(س) محور وحدت امت اسلامی خواهیم داشت که از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت.

 

اصلانی عنوان کرد: ما ستادی را برای اعزام سخنران به شهرها و استان‌های مختلف تشکیل دادیم تا نشان دهیم که این جشن‌ها پیامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و ما در رکاب و حریم ولایت زنده ایم.

 

وی با اشاره به جشن های میلاد کوثر با یاد شهدای یمن اظهار داشت: برخی از زنان که در یمن مجروح شدند در جشن میلاد کوثر شرکت خواهند کرد، همچنین تجمع بزرگ زنان در میدان اصلی کرج قبل از نماز جمعه را خواهیم داشت./807/پ202/ب4

ارسال نظرات