۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۶۹۱
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه و هفته زن؛

35 برنامه فرهنگی و مذهبی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و هفته زن بیش از 35 برنامه فرهنگی و مذهبی شاخص به همت این نهاد برگزار می شود.
حضرت فاطمه س

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن، افزود: اهمیت نقش بانوان در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست چرا که زن در واقع یکی از مهم ترین و اصلی ترین ارکان نهاد خانواده محسوب می شود.

 

وی، لازمه موفقیت مردان در عرصه های مختلف را حضور و نقش آفرینی درست بانوان در خانواده و جامعه دانست و گفت: باید تلاش شود نقش آفرینی بانوان در چهارچوب دستورات اسلامی و منطبق با عرف دینی و ملی ما باشد.

 

ثابت قدم در ادامه با اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته زن، با بیان این که شعار روز زن امسال «فاطمه محور وحدت امت اسلام» است، اظهار کرد: به این مناسبت به همت این نهاد در مجموع افزون بر 35 برنامه فرهنگی، مذهبی و هنری شاخص در مرکز و شهرستان های هشت گانه این استان برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه های مزبور ارج نهادن به مقام و منزلت زن ایرانی و اسلامی و شناخت ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) با توجه به همزبانی سالروز تولد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی با میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اهدای بسته های فرهنگی به بانوان، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری کلاس آموزشی عفاف و حجاب، جهت دهی به مطبوعات و نشریات در جهت تبیین جایگاه زن در اسلام، اختصاص یک سانس رایگان سینما ویژه بانوان شاغل دستگاه های اجرایی به همراه خانوادهایشان و پرداختن به موضوع جایگاه زن در اسلام در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بین صلاتین را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

 

وی، تجلیل از بانوان همکار و فعالان فرهنگی هنری، ارسال پیامک، برگزاری نمایشگاه آثار هنری بانوان هنرمند و برگزاری کارگاه نقد، اجرای نمایش، مسابقه نقاشی و بررسی فیلم کوتاه تولید شده توسط بانوان هنرمند را برخی دیگز از مهمترین برنامه های اجرایی سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن در استان خراسان شمالی برشمرد.

 

ثابت قدم خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نشست تخصصی نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در تربیت فرزندان، برگزاری جشن میلاد دخت نبی اکرم(ص) در مؤسسات قرانی و کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفتمان و نشست تخصصی جایگاه زن در خانواده از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، محفل انس با قرآن کریم و گفتمان دینی، تفسیر حدیث ثقلین و حدیث شریف کساء، مسابقات فرهنگی و قرآنی، نشست تخصصی ادبی انجمن ادبی عارف بجنوردی، نشست تخصصی رؤسای ادارات شهرستان با فعالان فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه شعر و داستان با محوریت مقام مادر و روز زن تعداد دیگری از برنامه های پیش بینی شده به این مناسبت در استان هستند.

 

وی، برگزاری نشست هم اندیشی نقش بانوان در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان در روز زن، برگزاری همایش منزلت زن در اسلام و عصر شعر دانش آموزی، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در طول هفته زن، برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان فرهنگی، هنری، معرق، نقاشی، سفال و برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه حضرت زهرا(س) و آثار حضرت امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های اجرایی در استان خراسان شمالی همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن عنوان کرد.

 

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز بیستم جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد، امسال نیز هفته زن از روز جمعه بیست و یکم فروردین ماه به مناسبت سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز می شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات