۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۷۱۶
آیت الله حائری شیرازی:

داعش به حکم عقل از دایره اسلام خارج است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که اسلام حقیقی با عقل و خردورزی منطبق است، گفت: کسانی که ادعای اسلام دارند و برخلاف عقل و خرد عمل می‌کنند از جمله داعش مسلمان نیستند؛ زیرا رفتارهای آن‌ها در تضاد کامل با عقل است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان این که عقل بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به انسان هدیه کرده است، گفت: انسان با کمک عقل می‌تواند مسیر درست را تشخیص داده و با کمک ائمه(ع) و عمل به رهنمودهای قرآن مسیر کمال را طی کند.

 

وی افزود: تفاوت ولایت ائمه(ع) با ولایت طاغوت در این است که آنها بر محور عقل انسان را هدایت می‌کنند در حالی که ولایت طاغوت منطق عقل و خردگرایی را بر نمی‌تابد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که طاغوت سعی می‌کند مردم را از آبشخور گناه سیراب کرده و بذر گناه را در جامعه پراکنده کند، گفت: این در حالی است که ولایت ائمه(ع) عقل و خردگرایی را در میان مردم ترویج می‌کند.

 

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) تربیت یافته مکتب امیرالمؤمنین (ع) هستند اما محبوبیت حضرت امیر (ع) و فرزندانش ایشان به خاطر حضرت زهرا (س) است و حضرت زهرا (س) عالم علوم بودند و این علوم را برای حضرت علی (ع) نقل کرده و ایشان این علوم را در مصحف که در حال حاضر در اختیار امام زمان (عج) است، می‌نوشتند.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) با صبوری خود و تحمل رنج‌های دشوار مسیر ولایت را برای دیگران هموار کردند، ادامه داد: اهل بیت و ائمه (ع) مظهر صبوری هستند و این صبرشان در راه خدا از ایمان آن‌ها نشأت می‌گیرد و همین صبوری و ایمان حضرت زهرا (س) بود که توانست پس از شهادت ایشان در چندین قرن بعد حقانیت ائمه (ع) را به مردم نشان دهد و موجب هدایت آن‌ها شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در رهنمودهای خود همواره مردم را به صبوری بر مصایب دعوت کرده‌اند و صبر را نشانه ایمان و سر ایمان معرفی می‌کنند.

 

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: اگر ماهم در زندگی مانند حضرت زهرا (س) عمل کرده و از ایشان پیروزی کنیم خواهیم توانست مانند ایشان در مسیر کمال حرکت کرده و زندگی پر برکتی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که انسان اگر در زندگی در مسیر ائمه(ع) حرکت کند از نعمت عقل هم به نحو احسن بهره‌مند خواهد شد، تصریح کرد: سنت عقل هرگز خلاف رهنمودهای ائمه(ع) نیست و عقل هم همیشه رهنمودهای ایشان را تأیید می‌کند.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این که اسلام حقیقی با عقل و خردورزی منطبق است، یادآور شد: امروز ما با توجه به همین موضوع می‌توانیم متوجه شویم که کسانی که ادعای اسلام داشته و برخلاف عقل و خرد عمل می‌کنند از جمله داعش مسلمان نیستند؛ زیرا هیچ کدام از رفتارهای آن‌ها عقلانی نبوده بلکه در تضاد کامل با عقل است که انسان دیگری را به خاطر اعتقادات دینی به قتل رسانده و سر ببرند. /837/پ202/ف

ارسال نظرات