۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۵۳۷۲۶

مشارکت بنیاد مسکن در احداث مصلاها و مدارس علوم دینی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از مشارکت این بنیاد و حساب 100 امام در احداث مصلاها و مدارس علوم دینی شهرهای مختلف استان خبر داد.
بنياد مسکن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قربان محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت دهه حساب 100 امام(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار داشت: پیش از این بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت مشارکتی با سازمان تبلیغات در احداث خانه‌های عالم فعالیت‌هایی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: احداث خانه های عالم در راستای تفاهم نامه معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ دینی در مناطق روستایی و دورافتاده استان اجرایی می شد که امروز تنها متولی احداث خانه های سازمان تبلیغات است.


محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‎‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی در اجرای طرح‌های متعددی فرهنگی و دینی از جمله احداث مصلاهای نماز جمعه و مراکز علوم دینی مشارکت دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات واریزی مرکز اختصاص به این بخش ها داشته و دارد.


مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: بنیاد در روند احداث و تکمیل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز که یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین مصلاهای کشور محسوب می شود، همکاری و مشارکت دارد، اما باید در نظر داشت که تسریح در احداث و بهره‌برداری از پروژه های فرهنگی، دینی و حوزوی نیازمند مشارکت بیش از پیش خیرین است.


وی در بهش دیگری از سخنان خود از انجام طرح مطالعه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سالجاری خبر داد و اظهار داشت: از یک هزار و 944 روستای بالای 20 خانوار استان در یک هزار و 700 روستا مطالعه طرح هادی انجام شده که با انجام این طرح در 244 روستای دیگر، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان شامل اجرای طرح هادی می شوند.


محمدی با بیان این‌که تاکنون در 653 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی انجام شده که در صورت مشارکت مردم، این تعداد در سالجاری افزایش می یابد، گفت: 318 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 145هزار نفر در 284 هزار واحد مسکن روستایی ساکن هستند و این نشان دهنده کمبود مسکن روستایی به تعداد 34 هزار واحد است که البته در قیاس با شهرها رقم بسیار ناچیزی است.


وی با اشاره به این‌که بنیاد مسکن تاکنون 197 هزار جلد سند به روستاییان اعطا کرده که در سالجاری نیز سه هزار جلد سند تحویل روستاییان می شود، گفت: حفظ اراضی کشاورزی و ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه آنها به شهرها از مهم ترین اهداف بنیاد است./935/ت202/ب

ارسال نظرات