۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۵۳۷۴۴
خطیب جمعه عنبرآباد:

جنگ با یمن به ضرر همه کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عنبرآباد گفت: هدف بی ثباتی در منطقه است و استکبار جهانی به نیت اختلاف و جنگ ستیزی میان مسلمانان قدم نهاده است و مسلمانان باید اهل بصیرت باشند.
يمن
يمن و ايران يمن
حجت‌الاسلام مصطفی دشت آبادی، خطیب جمعه عنبرآباد، استاد حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به وضعیت کشور یمن گفت: آل سعود و کشورهای حامی آن همه با دسیسه آمریکا و استکبار در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان این که هدف آمریکا بی ثباتی در منطقه است، افزود: استکبار جهانی به نیت اختلاف و جنگ ستیزی میان مسلمانان قدم نهاده است و مسلمانان باید اهل بصیرت باشند.

این استاد حوزه با اشاره به ای‌که در گذشته شاهد چنین دخالت‏هایی بودیم، اظهار داشت: هرگونه اختلاف و جنگ ستیزی در خاورمیانه باعث ضرر رسیدن به همه کشورها است و باید از آن دوری کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این‌که برای عربستان این جنگ سودی ندارد، خاطر نشان کرد: اختلافات هر کشوری به خود آن کشور مربوط است و کشورهای دیگر حق دخالت ندارند.

حجت‌الاسلام دشت آبادی افزود: مشکلات مردم یمن باید از داخل کشور حل شده و کشورهای خارجی نباید در امور آن‏ها دخالت کنند و باید اتحاد ایجاد شود.

وی با بیان این‌که احزاب سیاسی یمن باید با یکدیگر مناظره کرده و به توافق برسند، ابراز داشت: هر حکومت ملی نیاز به وحدت دارد و باید اختلافات داخلی را کنار بگذارند.

امام جمعه عنبرآباد خاطر نشان کرد: سازمان‏های بین المللی و شورای امنیت متاثر به گروه‏های خاصی به خصوص آمریکا و اسرائیل بوده و نباید انتظاری برای جلوگیری از این حوادث داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به این که سازمان ملل باید از هرگونه تاثیر پذیری خالی باشد، اظهار داشت: در این زمان است که سازمان ملل و شورای امنیت جهانی می‏تواند به وظیفه خود عمل کند./972/ت302/ب
ارسال نظرات