۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۵۳۷۵۱
عضو هیأت رییسه مجلس:

لازمه عزم ملی، همدلی و همزبانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس لازم عزم ملی را همدلی و همزبانی میان مردم و حاکمیت نظام دانست.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس


محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: مفهوم از دولت در شعار سال، به معنای حاکمیت اعم از قوای سه گانه و تمامی نهادهای مرتبط با نظام اسلامی ایران است.


نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: در قانون اساسی از دولت به دو معنا استفاده شده است، در جایی به معنای حاکمیت و در جای دیگر منظور قانون اساسی قوه مجریه است، ارتباط همه اجزای نظام با مردم و همچنین قوه مجریه به عنوان بخش اجرایی حاکمیت در کشور، بسیاری از معضلات، چالش‌ها و مشکلات نظام را برطرف خواهد کرد.


فرهنگی لازمه عزم ملی را همدلی و همزبانی میان مردم و حاکمیت نظام دانست و گفت: بهترین راه حل برای افزایش همدلی بین مردم و دولت؛ منطقی و قانونی کردن رفتارها و اقدامات است، هم در دولت و هم در میان مردم و منتقدین؛ به عبارت دیگر برای حرکت به سمت اهداف ملی اگر رفتارهای ما مبنای قانونی داشته باشد زمینه همگرایی محقق خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه پایانی مذاکرات ایران و گروه 5+1 در لوزان سوئیس اظهار داشت: جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس با حضور وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد که دو ساعت اول جلسه مجلس به موضوع مذاکرات اختصاص یافت.


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: به صورت کلی آقای صالحی و ظریف به طور مفصل مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای، واقعیات موجود و چشم انداز سه ماه آینده را برای نمایندگان ترسیم کردند؛ دراین جلسه هیچ کدام از نمایندگان صحبتی نکردند به همین دلیل قرار شد این موضوع در جلسه‌ دیگری مجددا مورد بحث قرار گیرد.


وی افزود: در جلسه روز گذشته دکتر ظریف به سؤلات مکتوب نمایندگان و سؤالاتی که در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده بود، پاسخ داد و بر واقعیات گذشته و حال در موضوع هسته‌ای اشاراتی داشت و توضیحات مفصلی را ارائه کرد.


فرهنگی با بیان این‌که هنوز ابهاماتی در بیانیه سوئیس وجود دارند که قابل حل و رفع است، گفت: خواست وکلای ملت در مجلس لغو تحریم‌ها اعم از تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا و 6 قطعنامه شورای امنیت است، اگر طرف غربی به تعهداتش عمل نکند، به سرعت شرایط قابل برگشت است./935/ت302/ب

ارسال نظرات