۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۳۸۴۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

همدلی و همزبانی به معنی رسیدن به نقاط مشترک است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان گفت: همدلی و همزبانی به معنی رسیدن به نقاط اشتراک است که ممکن است در ابتدای مسیر این مهم محقق نشود، از این رو می توان با گفت‌و گو و مناظره و شنیدن نظرات یکدیگر به یک نقطه واحد رسید.
حجت الاسلام شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که از ابتدای انقلاب دشمنان داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را همواره تهدید کرده اند، افزود: دشمنان خارجی همیشه بر تفرقه و ایجاد شکاف بین نیروهای انقلابی تمرکز داشته اند و در مواردی که موفق به ایجاد این شکاف شده اند، توانسته اند ضربات سنگینی را به نظام وارد کنند.

 

وی با اشاره به این که تمامی برهه های انقلاب حساس بوده و همدلی و همزبانی امری لازم و ضروری در تمامی دوران ها بوده است، ادامه داد: اما در این برهه از نظام، همدلی و همزبانی برای مقابله با دشمن و یک صدا بودن در برابر پنج به علاوه یک در مذاکرات هسته ای، امری ضروری و رمز موفقیت در برابر دشمن است.

 

وی افزود: این همدلی داخلی سبب اقتدار تیم مذاکره کننده است، از این رو لازم است تا تمامی گروه های داخلی یک نواخت و متحد در کنار یکدیگر باشند که انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مستکبران است.

 

حجت الاسلام شاه فضل قمصری گفت: با گفت‌وگو و مباحثه می توان به یک نقطه مشترک و همدلی و همزبانی رسید تا از این طریق اصولی مشترک در تفاهمات داخلی به وجود آید.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان با اشاره به این که همدلی و همزبانی به معنی قبول نظرات یکدیگر در هر شرایطی نیست، گفت: همدلی و همزبانی به معنی رسیدن به نقاط اشتراک است که ممکن است در ابتدای مسیر این مهم محقق نشود، از این رو می توان با گفت‌و گو و مناظره و شنیدن نظرات یکدیگر به یک نقطه واحد رسید.

 

به گفته وی، امکان دارد برخی در فهم همدلی و همزبانی دچار اشتباه شوند که این خود یک خطر است و می تواند خاصیت شعار سال را از بین ببرد، چرا که در ظاهر تأیید کردن و در باطن قبول نداشتن یکدیگر موجب نفاق و دورویی می شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد شرایط برای گفت‌وگو بتوان به تفاهم داخلی رسید و تأکید کرد: لازمه آن ظرفیت بالای مردم و مسؤولان و اعتماد متقابل بین آنها است تا از این طریق بتوان با بحث و تبادل نظر به همدلی و همزبانی دست یافت.

 

وی صداقت، جلب اعتماد، احترام گذاشتن به شخصیت یکدیگر و صبوری را از مؤلفه های همدلی و همزبانی دانست و ادامه داد: از گفتن برخی صحبت ها که ضرورتی ندارد باید پرهیز کرد که این خود موجب سلب اعتماد و عدم همدلی و همزبانی می شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل قمصری با اشاره به این که ابهام زدایی در سایه آشنایی و گفت‌وگو با همدیگر است، تأکید کرد: نقد باید همراه با آشنایی با مسأله، رعایت انصاف و تحمل شنیدن پاسخ باشد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات