۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۳۸۶۶

مراسم بزرگداشت شهید محمدباقر صدر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهید محمد باقر صدر و بنت الهدای صدر در مجوعه فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.
شهيد صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انسی محقق و پژوهشگر شهدای زن در مراسم بزرگداشت شهید محمد باقر صدر و خواهرشان بنت الهدی صدر که بعد از ظهر چهارشنبه 19 فروردین ماه در مجوعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: در رابطه با مظلومیت زندگی شهیده بنت الهدی صدر این نکته را می توان گفت که حتی مدفن ایشان نیز مشخص نیست.


وی با اشاره به زندگی شهیده بنت الهدی صدر و علاقه ایشان به کتاب خوانی اظهار کرد: این شهیده بزرگوار در خاطرات خود نقل می کند که حتی هزینه خرید کتاب را نداشته و برای همین به کمک برادرشان با نخستین پولی که به دست می آورد کتابی را تهیه می کرده و بعد از مطالعه آن کتاب را می فروخته و با پول آن کتاب دیگری را تهیه می کرده است.


این محقق و پژوهشگر با اشاره به دیگر ویژگی های شهیده بنت الهدی صدر و اینکه ایشان شعر می سرود و داستان می گفت، عنوان کرد: بنت الهدی زندگی ساده ای داشت و بعد از اینکه معلم و مدیر مدرسه شد، برای تشویق نوجوانان شعر می سرود و آثار وی در مدارس کویت و ابوظبی نیز استفاده می شد.


انسی اظهار داشت: بنت الهدی هیچ فعالیتی را با فعالیت دیگر به طور هم زمان انجام نمی داد و در کلاس داستان نویسی بحث سیاسی انجام نمی داد و آن را به زمان دیگری موکول می کرد.


وی با اشاره به این‌که کلاس درس شهیده بنت الهدی صدر در جوار حرم کاظمین بود گفت: در آن زمان به خاطر شرایطی که حاکم بود اجازه مدرسه رفتن به دختران داده نمی شد و برای همین از سوی یکی از مراجع تقلید مدرسه الزهرا در کاظمین تاسیس شد و مدیر آن بنت الهدی صدر بود.


این پژوهشگر با اشاره به ساده زیستی شهید بنت الهدی صدر عنوان کرد: با وجود فشار اقتصادی که حاکم بود، وی همیشه یک لباس سبز رنگ داشت و از آن استفاده می کرد، وی با مبالغی که به شهید محمد باقر صدر داده می شد به خانواده زندانیان کمک می‌کرد.


انسی با اشاره به فعالیت های بنت الهدی صدر خاطرنشان کرد: سخنرانی بزرگ بنت الهدی برای آزادی برادرش در حرم امام علی(ع) از جمله اقدامات بزرگ وی بود.

وی بیان کرد: زنان بسیاری با بنت الهدی بیعت کردند و بعد از شناسایی از سوی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات