۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۸۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بازرسان در تهیه گزارش، دقت و در داوری ها عدالت داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بازرسان باید در تهیه و ارائه گزارش ها دقت کافی و در داوری ها، عدالت را مبنای کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديران خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی، با تأکید بر تلاش بیشتر مسؤولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم، اظهار کرد: غالب گرفتاری و دغدغه مردم ناشی از دست اندازهای اقتصادی و مشکلات مادی و معیشتی است.

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل لازم است مسؤولان تلاش بیشتری برای روان سازی و بهبود امور رفاهی و معیشتی مردم داشته باشند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در این زمینه اگر چه مسائلی نظیر تحریم ها نقش زیادی داشته اند اما مدیران می بایست برای رفع مشکلات معیشتی مردم از راه های میان بر و راه حل های کوتاه مدت استفاده کنند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش بازرسان در ارتقای سطح خدمات و زندگی مردم، خاطرنشان کرد: بازرسان می بایست تمامی مراحل اجرای قانون و عملکرد مدیریتی مسؤولان را به خوبی نظارت و رصد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که بازرسی کاری بسیار سخت و ظریف است، اضافه کرد: بازرسان چشم بینای مسؤولان ارشد استان و دیدبان های نظام محسوب می شوند و حوزه عمل و فعالیت های آن ها نقش زیادی در سبک زندگی مردم دارد.

 

وی با تأکید بر این که بازرسان باید در تهیه و ارائه گزارش ها دقت کافی و در داوری ها، عدالت را مبنای کار خود قرار دهند، تصریح کرد: دقت در ارائه گزارش و عدالت در داوری ها از سوی بازرسان بسیار ضروری است چرا که مسؤولان استان بر اساس گزارش های بازرسان تصمیم گیری می کنند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به همین دلیل بازرسان در قبال گزارش های خود مسؤول بوده و می بایست واقعیت های موجود را آن گونه که هست، گزارش و منتقل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر پیشنهاد راهکار و شیوه رفع مشکلات و مسائل در گزارش های بازرسان تأکید کرد و افزود: اگر در ارائه گزارش های بازرسی پیشنهاد و چاره مشکلات نباشد آن کار ناقص خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان و حوزه های مدیریتی باید احساس کنند چشم های بینایی همواره آن ها را رصد و نظارت می کنند چرا که همین احساس نظارت خود می تواند به عنوان یک اهرم بازدارنده و کنترلی نقش زیادی در سلامت نظام اداری ایفا کند.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بازرسی در ادارات و دستگاه های مختلف سبب جلوگیری از بسیاری از خطاها و مانع از تضییع حقوق مردم می شود.

 

مهدی کرامتی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی نیز در این دیدار با تشریح اهداف و مأموریت های دفتر بازرسی استانداری، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته از سوی این دفتر را ارائه داد و افزود: مهم ترین هدف دفتر بازرسی استانداری جلب رضایت مردم با بهبود خدمات دستگاه های اجرایی است.

 

وی با اشاره به این که برای سال جدید نیز برنامه های ویژه ای در راستای ارتقای سلامت اداری در خراسان شمالی پیش بینی شده است، اضافه کرد: روان سازی امورات مردم در دستگاه های اجرایی با رویکرد رضایت مندی مردم اولویت فعالیت های دفتر بازرسی استانداری خراسان شمالی در سال 94 است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات