۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۳۹۱۰
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا:

سیره فاطمی بهترین نسخه برای سعادت و تعالی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا، عمل به دستورات متعالی و انسان ساز اسلام با الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا(س) را بهترین نسخه تحقق حقوق و مایه آرامش و تعالی حقیقی دانست.
ميلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، خانم فاطمه عاطفی، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران از اجرای 330 برنامه شاخص در 55 حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر و روستای استان درهفته گرامی داشت مقام زن خبر داد.

 

وی با بیان این که زن امروز معلم ثانی است که خطوط ستم ها را در هم شکسته و ستم مدرن را رسوا کرده است، افزود: هزاران زن کربلایی نشان داده اند که حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن رسیده است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا، گشوده شدن افقی شگرف به روی زن مسلمان را پس از قرن ها فاصله از عرفان فاطمی که از ناگشوده ترین رمز و راز بشری است، راه رهایی زن از اسارت نوین خواند و گفت: طلوع خورشید فاطمی گشوده شدن درخشنده ترین و تابناک ترین افق معرفتی به روی بشر در همه ی اعصار است که الگوی زهرایی در پرتو همان فرهنگ علوی و ولایی، راه روشن هدایت و به ظهور رسیدن اتمٌ کمال در سیر الی الله را رقم زد.

 

وی اظهار داشت: بسیج جامعه زنان نقش پرچمداری زنان در انقلاب اسلامی را به عهده داشته وا اعتقاد به نقش تعیین کننده زنان در سرنوشت جامعه به عنوان گسترده ترین تشکل مردمی زنان رسالت اصلی خود را پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه در موضوع زنان و خانواده می داند.

 

خانم عاطفی با بیان این که زن و خانواده مسأله ای راهبردی، مهم و تعیین کننده در نیل جامعه اسلامی به سوی اهداف و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: دشمن همواره بیشترین سرمایه گذاری را برای جدا کردن زنان از بستر خانواده و مشغول کردن آنها به فعالیت های کم اثر و خانواده سوز به کار می گیرد.

 

وی ادامه داد: زن مسلمان ایرانی در پرتو تعالیم فاطمی عرصه مسؤولیت، کامل، سعادت و جهاد خود را می شناسد، می داند که دختر بودن، همسر بودن، چه تکلیفی و تعاریفی برایش ایجاد می کند و در هر کدام از این عرصه ها چگونه باید ظاهر شود.

 

وی تاخت و تاز و تهاجم بی محابا به باورهای دینی و اسلامی غرب با ابزار تظاهر، تبلیغ و رسانه را از موضوعات قابل تأمل در استان علوی مازندران دانست و یادآور شد: اهمیت عفاف و حجاب در نظام مقدس جمهوری تا بدان حد است که در افکار عمومی جهان به عنوان نهاد پایبندی یا عدم پایبندی مردم به هویت دینی و به عنوان تاج بندگی به حساب می آید به همین دلیل در قبال موضوعی که در صدر برنامه دشمن قرار دارد نمی توان و نباید بی تفاوت بود و آن را در حد یک معضل اجتماعی پیش افتاده محسوب کرد.

 

عاطفی گفت: زنان مسلمان این خطه به عنوان سنگربانان ارزش های اسلامی همچون دژ محکم در برابر هجمه عظیم فرهنگ های متفاوت الگو گرفته از غرب که با حضور مسافران روبرو هستند از اصلیت خود پاسداری کنند.

 

وی عمل به دستورات متعالی و انسان ساز اسلام با الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا(س) را بهترین نسخه تحقق حقوق و مایه آرامش و تعالی حقیقی برشمرد و اذعان داشت: نهادهای بین المللی به اصطلاح حقوقی زنان و حقوق بشری اگر خیری داشتند آنگاه که زنان بی دفاع و مظلوم غزه، عراق، بحرین و یمن مورد ظلم دشمنان بشریت و صهیونیست ها غاصب و جنایتکار قرار داشتند فریادشان را می شنیدند.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان مازندران با محور قرار دادن رهنمودهای مقام عظمای ولایت بیان کرد: شایسته است مسؤولان دولت محترم در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی که شرایط کشور نیازمند مقاومتی جهادگونه در عرصه اقتصادی است تلاش های خویش را معطوف به استحکام درونی نظام داشته و عزتمندانه الگوی فاطمی را محور عملکرد خویش در راستای اعتلای ایمان، حریت، عظمت و پیشرفت ایران سرافراز در برابر دشمن مشترک آمریکایی و صهیونیستی قرارداده و به جای نسخه های استعماری و غریبه به درمان های وطنی و بومی در خصوص رفع نگرانی های بانوان ایرانی بیندیشند که مشکل بانوان ما اشتغال جوانانشان است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان مازندران با اشاره به 21 فروردین، زاد روز فرخنده دخت نبی اسلام(ص) و همسر و مادر ائمه هدی(ع) به عنوان آغازین روز گرامی داشت هفته مقام زن و مادر یادآور شد: برگزاری همایش های تخصصی، زندگی سعادتمند در پرتو سبک زندگی فاطمی با حضور خواهران فرهیخته اقشار ادارات مازندران، همایش زن سیره فاطمی، همایش موفقیت زن در اقتصاد مقاومتی، جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و تبیین نقش زن، نشست های خواهران بسیجی و پایور، برنامه جشن میلاد به همراه جنگ ورزشی در پارک های شهرهای مازندران با حضور خانواده ها از برنامه این هفته قلمداد می شود.

 

عاطفی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، جشنواره غذاهای بومی محلی با عنوان «دست پخت مادر من»، مسابقه ورزشی متناسب با آیین محل های هر حوزه، دایر شدن بازارچه اقتصاد مقاومتی، دیدار خواهران با علما و ائمه جمعه وجماعات، تجلیل از بانوان نمونه استان در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ورزشی، تجدید میثاق با شهدای زن اعم از شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، سرکشی از زنان سالمند و پیاده روی خانوادگی جهت ترویج ورزش همگانی همراه با تحکیم بنیان خانواده در قالب رهروان فاطمی حافظان حجاب و عفاف، از جمله برنامه های دیگر هفته مبارک زن و مادر بشمار می رود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات