۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۵۳۹۱۳
با حضور اساتید حوزه علمیه قم؛

درس اخلاق در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: جلسات اخلاق طلاب مدارس علمیه شمال و جنوب استان از فردا با حضور اساتید اخلاق اعزامی از قم برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از حضور اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در استان خبر داد و گفت: از فردا جلسات اخلاق طلاب در مدارس علمیه شمال و جنوب استان با حضور این اساتید برگزار می شود.

 


وی افزود: تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، نقده، ارومیه، سلماس و خوی از جمله شهرستان هایی هستند که جلسات اخلاق در مدارس علمیه آنجا با حضور اساتید اخلاق اعزامی برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام ارشاد اظهار داشت: آیت الله مجاهدی و حجت الاسلام اسکویی لر در مدت دو هفته حضور در آذربایجان غربی به ترتیب سه روز در مدارس علمیه حاضر خواهند شد.

 


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی، آداب اجتماعی طلاب، آسیب های اجتماعی که طلاب را تهدید می کند، روش های صحیح استفاده از موبایل و اینترنت را برای طلاب تبیین خواهند کرد.

 


وی گفت: همچنین در مدت حضور اساتید اخلاق در مدارس علمیه طلاب می توانند به صورت انفرادی برای مشاوره و پرسش و پاسخ حضور یابند.

 


حجت الاسلام ارشاد در ادامه به برگزاری نخستین جلسه معاونان تهذیب مدارس علمیه استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه دو موضوع برنامه قرآنی و ادعیه خوانی طلاب مورد بررسی قرار گرفت.

 


وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد در راستای گسترش برنامه های قرآنی، مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی انتخاب شود.

 


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: درصدد هستیم دفتر قرآن و عترت مدارس علمیه شهرستان ها راه اندازی شود تا کلاس های آموزش قرآن، دعاخوانی و ... با قوت بیشتر برگزار شود.

 


حجت الاسلام ارشاد به برنامه های قرآنی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: افزون بر قرائت قرآن بعد از نمازهای یومیه، طرح یک صفحه تلاوت قرآن، طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث در آذربایجان غربی برگزار می شود.

 


وی افزود: در راستای اجرای این طرح کتابچه ای با 365 آیه و روایت از ابتدای ترم دوم در اختیار اساتید مدارس علمیه استان قرار گرفته است که در ابتدای هر کلاس درس یک آیه و یک روایت مرتبط با آن را توضیح می دهند.

 


حجت الاسلام ارشاد گفت: اجرای این طرح افزون بر گسترش فضای معنوی در حوزه های علمیه و ارتقای معنویت طلاب در فهم دروس اصطلاحی حوزه مؤثر است.

 


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: طلاب در کنار ادبیات عرب، صرف و نحو، بلاغت، فقه، کلام و تفسیر طلاب با قرآن و اهل بیت(ع) که دو ثقل دین اسلام است، آشنا می شوند.

 


وی گفت: 800 نفر از طلاب پایه یک تا نه زیر پوشش اجرای طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث قرار گرفته اند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات