۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۹۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رضایی:

وقف بستر ساز حکومت عدل جهانی امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به این که فرهنگ قرآنی به درستی در جامعه تبیین نشده است، گفت: وقف فرهنگی قرآنی و سنت الهی برای توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از چهره جامعه است و با رفع محرومیت و تبعیض‌ها از چهره جامعه و دستگیری از نیازمندان می‌تواند بستر ظهور حکومت عدل جهانی امام زمان (عج) را فراهم کرد.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که فرهنگ قرآنی به خوبی و شفافیت در جامعه برای مردم بیان نشده است، گفت: وقف یک سنت الهی و فرهنگ قرآنی است که چهره جامعه را از محرومیت خارج کرده و موجب رونق اقتصادی می‌شود.

 

وی با اشاره به این که در سوره دخان بیان شده است که چه بسیار از باغ‌ها و چشمه‌سارها که از خود باقی نهادند و چه کشتزارها و منزل و جایگاه‌های زیبا و پرنعمتی، و چه خوش‌گذرانی‌ها که در آن مسرور و خوشحال بودند، افزود: این آیه از قرآن نشان می‌دهد که انسان از مال دنیا نمی‌تواند چیزی با خود به سرای باقی ببرد پس برای این که بتواند از ثمره این زحماتی که برای مال دنیا کشیده بهره‌امند شود بهتر است با سنت قرآنی وقف از مال دنیا برای خود توشه بردارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که خداوند نعمات الهی را به انسان داده تا انسان از آن استفاده کرده و آن را پلی برای صعود و موفقیت خود کند، تصریح کرد، ذخیره کردن مال دنیا هیچ فایده‌ای نداشته و برای انسان به جز زحمت و رنج ثمره دیگری ندارد؛ بنابراین بهتر است ما هم پیرو سنت حضرت زهرا (س) و خانواده قرآنی ایشان سنت وقف را در جامعه احیا و زنده کنیم.

 

وی با بیان این که وقف تنها روشی است که انسان در عالم آخرت می‌تواند از زیبایی‌ها و مواهب این دنیا بهره‌مند شود، اظهار کرد: هرکس وقف می‌کند به وسیله وقف برای خود یک صدقه جاریه ایجاد می‌کند و تا زمانی که دنیا پا برجا است فرد می‌تواند از مواهب این سنت الهی برخوردار شود.

 

امام جمعه بیرجند همچنین وقف را پشتوانه اصلی حوزه علمیه دانست و گفت: اگر مسائل اوقاف و حوزه علمیه برطرف شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که وقف از سنت‌هایی است که زمینه حکومت امام زمان (عج الله) را فراهم می‌کند، ادامه داد: در جامعه‌ای که مردم نسبت به سنت وقف و دستگیری از نیازمندان بی تفاوت بوده و آه مظلوم را از ظالم نستانند آن جامعه نمی‌تواند ادعا کند که یک جامعه منتظر و مهدوی است.

 

وی با بیان این که متأسفانه مردم به جای گرایش به فرهنگ وقف در جامعه سعی در مال اندوزی و تجمل گرایی دارند، یادآور شد: تجمل گرایی به هیچ وجه نمی‌تواند سعادت دنیوی و اخروی انسان را تأمین کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات