۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۹۶۷
نماینده مجلس:

بیانات رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته ای فصل الخطاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی فصل الخطاب و خط قرمز توافقات احتمالی با گروه 5+1 را توجه به رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.
مذاکرات هسته اي 1+5 با ايران

علی علیلو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بیانیه لوزان سوئیس و تفسیرهای متفاوت طرف غربی از روند مذاکرات و بحث‌های صورت گرفته اظهار داشت: آنچه مسلم است بیانیه بار حقوقی و اجرایی چندانی ندارد، اما ممکن است این جوسازی در مذاکرات آینده برای توافق نهایی تأثیرگذار باشد.


وی با تأکید بر این‌که نباید به رجزخوانی های مقامات آمریکایی توجه شود، تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد، مفاد توافقی است که به صورت مکتوب به امضای طرفین خواهد رسید، بنابراین این جوسازی های رسانه‌ای که اغلب از سوی صهیونیسم صورت می گیرد، نباید تأثیری در مذاکرات آتی تیم هسته‌ای کشورمان داشته باشد.


علیلو با بیان این‌که در سطح جامعه بیانیه نباید بیش از اندازه در اذهان عمومی مهم جلوه داده شود، تصریح کرد: البته تلاش‌های بی وقفه و طاقت فرسای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه دکتر ظریف قابل تحسین است، اما بایستی واقع‌بین بود و ارزیابی کرد که تا چه حد به مطالبات خود دست یافته ایم.


نماینده شبستر در مجلس افزود: جای بسی خرسندی است که ایران به جایگاهی از عزت، اقتدار و استقلال رسیده که با ابرقدت‌های جهان در یک میز مذاکره قرار گرفته است، نادیده گرفتن این زحمات، منصفانه ای نیست، چراکه مذاکره در این سطح و دفاع از حقوق ملت امری بسیار پیچیده است.


وی با تأکید بر این‌که بایستی وزارت امور خارجه تا آغاز دور بعدی مذاکرات جهت نگارش و تدوین توافق هسته‌ای پاسخ زیاده‌خواهی های آمریکایی‌ها را به صورت اصولی و دیپلماتیک بدهد، تصریح کرد: رفتارهای خصمانه دولتمردان آمریکی پس از بیانیه سوئیس دلیل محکم بر دشمنی دیرینه ایالات متحده با دولت و ملت ایران است.


علیلو با اشاره به تأکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر این‌که نسبت به آمریکا بدبین و بی‌اعتماد هستیم، گفت: تناقض گویی غرب نشان از نبود اعتماد است و آنان هنوز نتوانسته اند اعتماد مردم ایران اسلامی را جلب کنند، بی‌تردید رژیم صهیونیستی هیچگاه راضی به ختم به خیر شدن پرونده هسته ای ایران نیست.


وی افزود: پرونده هسته ای ایران بیش از یک پرونده حقوقی و علمی، به بهانه ای در دست قدرت های جهان به ویژه آمریکا تبدیل شده که هدف اصلی از آن تضعیف نظام جمهوری اسلامی و ضربه زدن به جایگاه رفیع مردم ایران در منطقه و جهان است، باید تأکید کرد که فصل الخطاب و خط قرمز توافقات احتمالی با گروه 5+1 توجه به رهنمودها و مواضع رهبر انقلاب است./935/ت302/ج

ارسال نظرات