۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۵۳۹۹۵

گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد صیادشیرازی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیادشیرازی امروز به همت لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز برگزار شد.
شهيد سپهبد علي صياد شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیادشیرازی امروز با حضور فرماندهان، رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس، همرزمان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محل سینما سرباز لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز گرامی داشته شد.

 


امیرسرتیپ حسام هاشمی، جانشین گروه معارف جنگ در این مراسم با بیان این‌که دین مداری و اخلاص کامل در برابر اراده خداوند از برجستگی های بارز و ممتاز شخصیت فردی و اجتماعی صیاد شیرازی بود، اظهار داشت: همین ویژگی خاص شهید صیاد شیرازی بود که امروز پس از سپری شدن 16 سال از شهادت وی، هنوز یاد و خاطره وی در دلها مانده است.

 


همرزم شهید صیادشیرازی با اشاره به دوستی 21 ساله خود با آن شهید بزرگوار، یادآور شد: بنده از مهر سال 1357 و دوران دانش آموختگی در ارتش با وی آشنا شده و ایشان به عنوان استاد دروس مربوطه را در دانشکده افسری تدریس می کرد که از آن زمان تا موقع شهادت همراه و همرزمش بودم.

 


وی با بیان این‌که شهید صیادشیرازی نخستین استاد در دوران قبل از انقلاب بود که پیش از تدریس همیشه «بسم الله الرحمن الرحیم» را پای تخته می نوشت، افزود: حضور ایشان در دوران دفاع مقدس یکی از عوامل مهم و مؤثر در همگرایی بین ارتش و سپاه بود، مسأله‌ای هیچ‌گاه به مذاق دشمنان و منافقان خوش نبود.

 


همچنین امیرسرتیپ دوم نادر نجفی، فرمانده قرارگاه عملیاتی 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان هدف از گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیادشیرازی را ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار داشت: شهید صیادشیرازی، شهید راه دین و از مجاهدان حقیقی اسلام بود.

 


وی با بیان این‌که شهید صیاد از فرماندهان عالی‌رتبه جنگ ایران و عراق و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: ارتش با تقدیم 48 هزار شهید و لشگر همیشه سرافراز 21 حمزه آذربایجان با شش هزار و 806 شهیدی که در دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب تقدیم کردند، نقش بی بدیل و بارز خود در دفاع از کیان میهن اسلامی را به نمایش گذاشتند.

 


گفتنی است، علی صیادشیرازی 23 خرداد 1323 در شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی متولد شد و در تاریخ 21 فروردین 1378 از سوی منافقان کوردل ترور شد و به شهادت رسید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات