۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۵۴۰۰۵
در اراک؛

همایش بررسی سیره عملی حضرت فاطمه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلاق بزرگترین زلزله خاموش اجتماعی در کشور است و برای کاهش آن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) می توان ضمن استحکام نظام خانواده در جهت تربیت اجتماعی نیز گام برداشت.
حجت الاسلام نيک ملکي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام نيک ملکي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام نيک ملکي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام نيک ملکي مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام نیک ملکی، رییس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز 20فروردین به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن در همایش بررسی سیره عملی حضرت فاطمه(س) در تالار امیرکبیر شهرک دانشگاهی ضمن تبریک ولادت دخت نبی اکرم(ص) و روز زن، گفت: معرفی الگوی صحیح تربیتی در شکل‌گیری نظام فکری و اجتماعی افراد، نقشی بسزا دارد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیره اخلاقی، عملی و معیشتی حضرت فاطمه(س) برجسته‌ترین الگوی نظام تربیتی دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

 

رییس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: معرفی الگوهای اخلاق‌محور باید با هدف اصلاح و دوری از انحطاط‌های مختلف انجام شده و با نیازهای جامعه منطبق باشد؛ در این راستا توجه به سیره عملی و اخلاقی ائمه معصوم(ع) به ویژه بانوی برگزیده اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ضروری است.

 

وی افزود: الگوهایی که مبنای نظام فکری هستند و به منظور آگاهی‌بخشی عمومی جامعه مدنظر قرار داده می‌شوند بایستی قابل فهم بوده و انطباق‌های اجتهادی در آنها حفظ شود.

 

حجت الاسلام نیک ملکی اظهار داشت: بازتعریف نظام‌های فکری و اخلاقی در جامعه ضمن کمک به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، در انتقال الگوهای صحیح و هدفمند موثر است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: محیط‌های اجتماعی و ساختار نظام جامعه امروز به مشارکت و تعامل زنان نیاز مبرم دارد و این درحالی است که درصد مشارکت بانوان در مسؤولیت‌های اجرایی کشور نیز نسبت به قبل رشد قابل ملاحظه‌ای کرده است.

 

رییس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مسجدمحوری، ساده‌زیستی، شهامت، ایستادگی در مقابل زور و تربیت بر مبنای آموزه‌های دینی از مهم ترین شاخص‌های سیره حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام نیک ملکی بیان داشت: بانوان باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به ابعاد شخصیتی بانوی برگزیده اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی تصریح داشت: آمارهای موجود از وضعیت طلاق و ازدواج در کشور لزوم توجه به سیره معیشتی بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) را دو چندان می کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: طلاق بزرگترین زلزله خاموش اجتماعی در کشور است و برای کاهش آن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) می توان ضمن استحکام نظام خانواده در جهت تربیت اجتماعی نیز گام برداشت.

 

گفتنی است در پایان مراسم لوح سپاسی توسط دکتر نظام آبادی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به حجت الاسلام نیکی‌ملکی اهدا شد. /842/پ202/ب

ارسال نظرات