۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۴۰۴۴
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

راه‌حل رفع مشکلات دعا نیست اقدامات ریشه‌ای می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که برای برطرف کردن مشکلات و رسیدن به مقامات باید اقدامات ریشه ای انجام شود، گفت: برای هرکاری درخواست دعا کردن و دعا خواندن مسخره کردن اسلام است، اسلام دارای قوانین و مراتبی است.
استاد فاطمي نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) که در حسینیه آیت الله مرعشی قم برگزار شد، با تبریک ولادت سیده نساء العالمین گفت: از کلمه زهرا که از القاب حضرت فاطمه(س) است استفاده می شود که ایشان نور بوده و نور بخش هستند.


وی افزود: متأسفانه برخی در موعد مقرر و زمان لازم معارف را به خوبی فرا نگرفتند اما برای این که خود را مطرح و معروف کنند دست به هر کاری می زنند به عنوان مثال از تعبیر نور اهل بیت(ع) به صورت نور ظاهری استفاده کرده و مردم را به گمراهی می کشانند؛ گاهی از شر دکان داران نمی توان سخن گفت.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در معارف الهیه از معانی بیشتر از لفظ استفاده می شود، اظهار داشت: به دلیل وجود این معانی بسیار از کنایه و استعاره استفاده می شود، نور اولیای الهی و حضرت زهرا(س) همانند نور چراغ نیست که دیده شود.


وی ادامه داد: نور ائمه طاهرین(ع) نور کاشف نام دارد که کشف کننده نوری است که دیده نمی شود، اگر کسی در دوران زندگی خود نور حقیقت را مشاهده کرده، باید بداند آن نور حکایت از نور نامرئی وجود مقدس اهل بیت(ع) دارد.


حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که عنایات خداوند و کرامات اهل بیت(ع) همواره ثابت است، ابراز داشت: ازمنه و امکنه برای رسیدن انسان به سعادت تغییر پیدا نکرده است، بلکه انسان ها روند زندگی خود را تغییر داده اند.


وی با اشاره به این که متأسفانه برخی از منبرها بی مبنا شده است، عنوان کرد: در این گونه منبرها احساسات به صورت افراطی و بیش از حد رواج داده می شود، همچنین گاهی برای تبیین سیره و زندگانی اهل بیت(ع) از عبارات مبتذل استفاده می شود.


استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت زهرا(س) فقط روز مادر و روز زن به شمار نمی رود بلکه روز ولادت دختر پیامبر اسلام روز تمام عقلای عالم و دوستداران حقیقت است؛ حضرت زهرا(س) دارای علم غیب بودند.


وی با ابراز تأسف از کج فهمی های برخی درباره دین مبین اسلام گفت: متأسفانه امروزه برخی برای رسیدن به مقامات عالیه و برطرف کردن مشکلات فقط احساسات را در نظر گرفته و برای تمامی کارهای خود درخواست دعا می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این که برای برطرف کردن مشکلات و رسیدن به مقامات باید اقدامات ریشه ای انجام شود، افزود: برای هرکاری درخواست دعا کردن و دعا خواندن مسخره کردن اسلام است، اسلام دارای قوانین و مراتبی است.


وی اظهار داشت: نور حضرت زهرا(س) زمانی به انسان می رسد که که به وظایف خود عمل کرده و مراقب زبان و گمان خویش باشد، امام علی(ع) فرمودند مجالست با اشرار سبب سوء ظن به افراد خوب و صالح می شود؛ اگر سوء ظن و بد زبانی در انسان پدید آید، از نور اهل بیت(ع) محروم خواهند ماند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات