۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۰۹۶
امام جمعه بابل:

آل سعود مزدور غرب و صهیونیست است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که آل سعود جز مزدوری غرب و صهیونیست کاری انجام نداده است، گفت: آیا ریختن بمب با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی بر سر زنان و کودکان بی دفاع هنر جنگی است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) به نقش مادری و لزوم الگوگیری مادران از ایشان تاکید کرد و گفت: مادران و زنان به عنوان نیمی  از پیکر جامعه نقش درخشان و  نقش مؤثری در خانواده دارند و به همین دلیل باید این نقش را به دقت مورد بازشناسی قرار بدهند.

 

وی افزود: متأسفانه امروز سایه فرهنگ غربی در جامعه ما سایه افکنده است و زنان ما متأسفانه به تدریج از این وظیفه فاصله می گیرند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اظهار تأسف از کاهش تمایل برخی زنان برای نقش مادری خاطرنشان کرد: برخی ها از زنان بر اساس زندگی ماشینی امروز و سایه فرهنگ غربی تمایل کمتری برای ازدواج و نقش مادری و همسری در جامعه از خود نشان می دهند و  نمی خواهند بار این مسأله را بر دوش بکشند.

 

وی ادامه داد: زنانی که می خواهند همان نقش مردان را در جامعه ایفا کنند متأسفانه کار در بیرون را بر نقش آفرینی در حوزه مدیریت خانه را ترجیه می دهند.

 

امام جمعه بابل با بیان این که در برخی از مشاغل آموزشی و خدماتی نیازمند حضور زنان هستیم، تصریح کرد: مبادا زنان بخواهند تجربه مردانه را انجام بدهند و بچه ها را به مهد کودک بسپارند که  این خسارت بار است و اثرات آن بعدها به جامعه برمی گردد.

 

حجت الاسلام روحانی یکی از علل طلاق در جامعه را دور شدن از مبانی ارزشی دینی و تربیتی عنوان و تصریح کرد: بخشی از این آسیب ها به رفتار مردانه زنان ما و دور شدن زا مبانی و سبک زندگ دینی بر می گردد.

 

استاد مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل با محکومیت جنانیات  رژیم سعودی در یمن و کشتار مردم این کشور گفت: سابقه سعودی ها در دخالت در اوضاع یمن به سال 1325 بر می گردد که شعله ها تفرقه را در این کشور برافروختند و اکنون هم این کشور را حیاط خلوت خود می دانند.

 

وی ادامه داد: سؤوال ما این است که چرا رژیم سعودی با داشتن این تجهیزات ارتش و تجهیزات خود را به برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمانان گسیل نداشت و امروز دست به مسلمان کشی می زند.

 

امام جمعه بابل با بیان این که آل سعود جز مزدوری غرب و صهیونیست کاری انجام نداده است، گفت: آیا ریختن بمب با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی بر سر زنان و کودکان بی دفاع هنر جنگی است؟

 

وی با اشاره به کشته شدن  هزار نفر از مردم بی دفاع یمن در حملات جنگنده های سعودی به این کشور خاطرنشان کرد: سعودی های جنگ ندیده که در یک رزمایش عادی در مقابل دشمن فرضی مغلوب می شوند نمی توانند در مقابل مردم مقاوم یمن در جنگ زمینی پیروز شوند و به زودی طعم تلخ خفت و ذلت را خواهند چشید.

 

حجت الاسلام روحانی با اظهار تأسف از هتک حرمت های متعدد عمال سعودی در قبال زائران ایرانی گفت: با جسارت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، بازگرداندن هواپیمای زائران یارانی در جده و دیگر اعمال زشت سعودی دیگر ادامه زیارت مستحبی عمره مفرده جائز نیست.

 

وی ادامه داد: عدم عذرخواهی از ملت ایران و عده پاسخ به دو نامه سازمان حج در خصوص پاسخگویی در خصوص مشکلات عمره و برخورد نامناسب با زائران ایرانی برای حفظ عزت ملی سازمان حج باید روند اعزام زائران ایرانی را به عربستان متوقف کند.

 

استادحوزه علمیه بابل به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسائل هسته ای اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری موجب فضایی توأم با آرامش و فروکش کردن حالات هیجانی و احساسی و ایجاد فضایی توأم با عقلانیت در خصوص بیانیه لوزان شد.

 

وی افزود: مسؤولان باید سخنان و دستورات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار بدهند/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات