۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۴۱۱۴
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

دشمن با سلاح فرهنگی به جنگ ملت ایران آمده است/ مذاکرات هسته ای منطق ایران را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: دشمن اگر شکست نخورده باشد حتی حاضر نیست لحظه‌ای با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند، این که این‌ها حاضر می‌شوند در یک نشست چند ساعته پای میز مذاکره بنشینند، نشان‌دهنده عقب‌نشینی سران استکبار از مسأله هسته‌ای ایران است.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‎الله سیدیوسف طباطبایینژاد امام جمعه اصفهان در خطبههای این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) با اشاره به بیانیه مشترک صادرشده از سوی کشورهای 5+ا گفت: باید بدانیم که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است، همان طور که سالیانی است این شعار را می‌دهیم، زیرا بر اساس قانون سازمان ملل کسانی که ان‌پی‌تی را بپذیرند، حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را دارند.

وی افزود: ایران سال‌هاست عضو ان‌پی‌تی بوده و این مسأله را قبول دارد و به همین دلیل حق دارد انرژی هسته‌ای داشته باشد و حتی بر اساس قانون سازمان ملل دیگر کشورهای دارای انرژی هسته‌ای باید به دیگر کشورهای عضو ان‌پی‌تی کمک کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که دشمنان اسلام مشاهده کردند که نمی‌توانند، به صراحت به ایران بگویند که نمی‌تواند انرژی هسته‌ای داشته باشد، ادامه داد: به همین دلیل بهانه سلاح هسته‌ای را گرفتند، با این که بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب ایران بارها اذعان کرده بود ک ما نیاز به سلاح اتمی نداریم.

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین سلاح‌های دشمن در این راه تحریم اقتصادی بود، آنان خود می‌گویند که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران به کار گرفتیم تا ایرانیان دست از کارهای علمی هسته‌ای بردارند و رشد پیشرفت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به این که دشمن در دو جنگ نظامی و تحریم اقتصادی از ملت بزرگ ایران شکست خورد، ابراز کرد: آمریکا دست از سر ملت ایران برنمی‌دارد، بر اساس آیات قرآن همواره با مؤمنان در حال جنگ هستند، تا دست از اسلامشان بردارند.

وی گفت: دشمن اکنون با سلاح فرهنگی به جنگ ملت بزرگ ایران آمده است، از کانال‌های ماهواره‌ای وارد خانه‌ها می‌شوند و وظیفه همه ملت ایران است که به فرزندان خود توجه کنند، تا دشمنان فرزندان ما را منحرف نکنند، حتی کسانی که تنها ایران را قبول دارند و مسلمان نیستند هم در این زمینه مسؤول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: ما سلاح جنگی آمریکا و سلاح تحریم‌های اقتصادی آنان را از کار انداختیم، آمریکا و استکبار نیز می‌داند که نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند و تأسیسات هسته‌ای را مورد هدف قرار دهد، زیرا هم علم آن را داریم و دیگر این که در این صورت مراکز مهم اسرائیل را با خاک یکسان می‌کنیم.

آمریکا از بی‌عرضگی پای میز مذاکره نشسته است

وی با اشاره به این که آمریکا راهی به جز توافق هسته‌ای را برای توقف اهداف هسته‌ای ملت ایران پیش پای خود ندید، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است اگر دشمنان سر تسلیم فرود آوردند و برای صلح آمدند، شما هم برای صلح قدم بردارید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: انصافا باید از تیم مذاکره‌کننده تشکر کرد که رهبری فرمودند تیم مذاکره‌کننده مورد اعتما ما هستند، تا همین‌ جا به خوبی پیش رفتند، حتی اگر توافقی صورت نگیرد، طی 16 ماه مذاکره با منظق خود دشمنان را شکست دادند.

وی افزود: دشمن اگر شکست نخورده باشد حتی حاضر نیست لحظه‌ای با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند، این که این‌ها حاضر می‌شوند در یک نشست 5،6 ساعت پای میز مذاکره بنشینند، نشان‌دهنده عقب‌نشینی سران استکبار از مسأله هسته‌ای ایران است و این به دلیل مقاومت ملت ایران و رهبری‌های مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اصفهان با بیان این که مذاکره‌کنندگان ایرانی همچون موسی در برابر ساحران فرعون به پیروزی رسیدند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره عهد نداشتن و نقض پیمان آمریکا دغدغه دارند، زیرا بر اساس آیات قرآن اینان عهد و پیمانی ندارند و اکنون از سر بی‌عرضگی پای میز مذاکره نشستند.

وی ادامه داد: این بیانیه که منتشر شد، خوب است، آن‌ها می‌خواستند ایران هیچ چیز نداشته باشد، حتی پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را می‌خواستند که باز بکنیم، نمی‌خواستند آب سنگین اراک و سانتریفیوژ داشته باشیم اما طبق بیانیه 5 هزار در نطنز و هزار سانتریفیوژ در فردو باید راه‌اندازی شود.

مذاکره‌ها به خوبی پیش رفته است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که یکی از مفاد بیانیه لوزان این است که ایران بمب اتمی نداشته باشد، اظهار کرد: در قبال پیشرفت‌های هسته‌ای که ما می‌خواستیم داشته باشیم و متوقف نشد، آنان تنها گفتند که ایران بمب اتمی نداشته باشد که ما این مطلب را از قبل هم گفته بودیم.

وی بیان کرد: البته در زمینه بازدید از مراکز اتمی ایران ما تنها پروتکل الحاقی را پذیرفتیم، آن‌ها حق ندارند هیچ کدام از مراکز نظامی ایران را بازدید کنند و بر اساس فرموده رهبر انقلاب هیچ نظامی حق ندارد که اجازه بدهد آمریکایی‌ها به حریم دفاعی و نظامی ایران وارد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که گفت‌وگو و مذاکره تنها درباره انرژی هسته‌ای است، و این که درباره کمک به گروه‌های مقاومت و یا جایگاه ایران در منطقه حق مذاکره ندارند.

وی گفت: مذاکره‌کننده‌ها تا این جا را به خوبی پیش آمدند و ادامه مسیر را نیز طبق درخواست‌های رهبری انجام دهند، اگر توافق طبق خواست رهبری باشد که کار خوبی است و اگر توافق نباشد دنیا می فهمد که ایران در این قضیه مقصر نیست و ایران‌هراسی و شایعه ساخت بمب اتمی توسط ایران از میان می‌رود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با تبریک ولادت حضرت زهرای مرضیه(س)، به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، رحلت آیات عظام گلپایگانی و اراکی اشاره کرد و این مناسبت‌ها را گرامی‌ داشت./914/پ202/ب

ارسال نظرات