۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۴۱۱۶
خطیب نماز جمعه دامغان:

خواسته‌های رهبری اراده همه ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: دشمنان بدانند خواسته‌های رهبر انقلاب به‌ویژه در بیانات اخیرشان خواست و اراده همه ملت سرافراز ایران است و مردم ما در مقابل خدعه‌ها و فشارها ذره‌ای از مواضع و حقوق حقه خود عقب نشینی نخواهند کرد.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پرشور شهر دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد فرخنده حضرت زهرای مرضیه(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و ولادت امام خمینی(ره) به بیان ابعادی از شخصیت والای بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه(س) پرداخت و اظهار داشت: حب اهل‌بیت(ع) و پیروی از سیره فاطمی و علوی راه نجات و سعادتمندی در دنیا و آخرت است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با پرداختن به موضوع بیانات مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب مذاکرات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای، تصریح کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات حکیمانه خود موارد حساسی همچون لزوم عدم ذوق زدگی در برابر اتفاقی که هنوز رخ نداده، خوشبین نبودن ایشان به طرف مذاکره، عدم دخالت و اطلاع ایشان از جزئیات مذاکرات و نظارت بر چارچوب کلی، اعتماد معظم له به تیم مذاکره کننده کشورمان و بی‌اعتمادی و لزوم هوشیاری در مقابل دشمن عهد شکن و دروغگو را یادآور شدند.

 

وی غنیمت شمردن فرصت پیش آمده پس از مذاکرات برای گفتگو دولت و برخی مخالفان و منتقدان داخلی مذاکرات، برای ایجاد همدلی بیشتر بین دولت و ملت، تذکر این مهم که ایران تنها در موضوع هسته‌ای مشغول مذاکره با آمریکا می‌باشد و ادامه چنین روندی در موضوعات دیگر تغییر رفتار خصمانه دول غربی و عمل به وعده‌های آنان است را از کلیدی‌ترین بخش‌های فرمایشات اخیر رهبری برشمرد.

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به خواسته‌های شش‌گانه رهبر فرزانه انقلاب از تیم مذاکره کننده در ادامه روند دسترسی به توافق احتمالی با 1+5، از جمله رفع یکباره تحریم‌ها، ممنوعیت هرگونه دسترسی به حریم امنیتی و دفاعی کشور و ضرورت ادامه تحقیق و توسعه علوم هسته‌ای، اظهار داشت: مطالبه ما این است که مذاکره کنندگان کشورمان فرمایشات رهبری را به‌عنوان یک سند و منشور عملی حرکت خود بکار بندند.

 

لقب خائن الحرمین سزاوار دولت متجاوز سعودی است

 

حجت الاسلام فوادیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تجاوز وحشیانه رژیم وهابی سعودی به مردم بی‌گناه یمن و بیانات رهبری در این خصوص پرداخت و گفت: دولت خائن و متجاوز عربستان سعودی که لقب خائن الحرمین به‌حق سزاوار آن است  امروز دستش به‌خون مسلمانان بیگناهی آلوده است که انشاالله زمینه نابودیش را فراهم خواهد ساخت.

 

استاد حوزه علمیه دامغان با بیان اینکه رژیم سعودی همچون صهیونیست‌ها دولتی کودک‌کش است، اضافه کرد: امروز دست آنها به خون مردان و زنان و کودکان یمنی آغشته است و به گفته رهبر انقلاب همان‌گونه که اسرائیل غاصب در غزه شکست خورد، عربستان سعودی نیز در یمن گرفتار و مغلوب خواهد شد.

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به اینکه هر قطره خونی که در جهان اسلام به دست تروریست‌ها به زمین ریخته می‌شود، سرنخ آن در اختیار عربستان سعودی است، اضافه کرد: به شهادت رسیدن تعدادی از مرزبانان غیور کشورمان طی چند روز اخیر در مرز‌های شرقی ایران اسلامی را ناشی از تفکر وهابی و به تحریک رژیم سعودی دانست.

 

جنایت فرودگاه جده قلب همه انسان‌های آزاده را جریحه دار کرد

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با بیان اینکه جنایت فرودگاه جده قلب همه انسان‌های آزاده را جریحه دار کرد، خواستار تجدید نظر مسؤولان حج و زیارت کشورمان در اعزام زائران عمره مفرده شد و گفت: آیا سزاوار است که ایرانیان سالانه سه میلیارد و 500 میلیون دلار جهت عملی استحبابی به جیب رژیم سعودی بریزند و در مقابل شاهد چنین اعمالی باشند.

 

وی از مسؤولان سیاست خارجی و قوه قضائیه خواست، به منظور پاسداری از عزت و شرف ملت بزرگ ایران تا اعمال نشدن اشد مجازات درباره مأموران جنایتکار سعودی دست از تلاش و پافشاری در این زمینه برندارند.

 

گفتنی است، گرامیداشت یاد و خاطره امیر لشگر عشق، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و مراجع عظام تقلید آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله العظمی اراکی و اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) و جایگاه توجه به مستضعفان و نیازمندان در تفکر امام خمینی(ره) از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات