۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۵۴۱۲۸
امام جمعه کرج:

لغو تمام تحریم ها مطالبه رهبری و ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: مطالبه رهبری و ملت ایران لغو تمام تحریم‌ها علیه ایران و تامین حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران است.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) دارای کمالات و فضائل و مناقب بسیاری بود که در عالم نظیری ندارد و در تمام عرصه ها بصیرت لازم را داشت و مدافع حریم ولایت بود.

 

وی با بیان این که عفاف و حجاب حضرت زهرای (س) هرگز خدشه‌دار نشد اظهار داشت: زنان جامعه دینی باید در مسیری حرکت کنند که زهرای مرضیه (س)  در آن مسیر بود از این رو با نامگذاری این روز به عنوان روز زن مسؤولیت بانوان را در جامعه چند برابر ساخته است.

 

امام جمعه کرج با اشاره به این که زنان مسلمان سبک زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند بیان داشت: بانوان جامعه ما باید در تمامی ابعاد زندگی خود از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند و سبک زندگی اسلامی را با پیروی از راه و سیره وی عملی سازند.

 

وی با اشاره به این که هدف استکبار ضربه به زنان و دختران جامعه اسلامی است، ابراز کرد: دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به بانوان مسلمان برنامه ریزی می کند بر این اساس اگر زنان از جایگاه و مقام خود محافظت نکنند اجتماع انسانی از بین خواهد رفت.

 

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: زنان نقش رهبری و هدایت فرزندان و مردان جامعه را بر عهده دارند از این رو این قشر فهیم و مومنه با شناخت و عظمت جایگاه به وظیفه خود به نحو شایسته ای عمل کنند و هرگز اجازه ندهند که هوسبازان او را ابزار تبلیغاتی و وسیله هوس خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با انتقاد از برخی سخنان در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها، اظهار داشت: مدتی است که عده ای به دنبال کشاندن زنان به ورزشگاه‌ها هستند و اظهار دلسوزی برای امور بانوان و زنان را مطرح می کنند اما ما به طور قطع با این مساله مخالفیم و تا جایی که امکان دارد اجازه نخواهیم داد که این امر تحقق یابد.

 

وی تصریح کرد: عده ای در این مساله پافشاری می کنند گویا تمام مسائل و مشکلات این حوزه حل شده و تنها حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال مانده است بر این اساس افراد متدین با این مساله موافق نیستند و این کار صحیح نمی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خصوص سفر اخیر رییس جمهوری ترکیه به جمهوری اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری ابراز کرد: ایران بسیار کریمانه از سخنان نامربوطی که اخیرا رئیس جمهور ترکیه بر علیه ایران زده بود گذشت و مقام معظم رهبری در قالب گفت‌وگو به تمام حرف هایی که رییس جمهوری ترکیه بر علیه ایران زده بود پاسخ دادند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مداحان ابراز کرد: خواسته های رهبری از مسؤولین و برخورد منطقی با توافق بد باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تجربه نشان داده که دشمن همواره غیرقابل اعتماد است و آمریکا جایی که منافع اش در میان است پایبند به هیچ اصلی از اصول جهانی و قوانین بین المللی نیست بر این اساس از تیم مذاکره کننده خواستاریم که دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه کرج افزود: غرب همواره به دنبال ایجاد شکاف میان دولت و ملت است و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کنند تا به مقصد خود برسند.

 

وی ادامه داد: ایجاد چالش و دودستگی کردن از برنامه های غرب و استکبار است اما باید بداند که ملت ایران همیشه بیدار و هوشیار در صحنه حاضر است و از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: آمریکا و جهان استکبار بدانند که مطالبه مردم، رهبری و رییس جمهور لغو تمام تحریم‌ها علیه ایران و تامین حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران است.

 

وی با تقدیر و تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اظهار داشت: ملت اسلامی ما تربیت شده اهل بیت هستند و هیچ گاه تن به ذلت نخواهند داد از این رو ایران با امریکا تنها در مورد مساله هسته ای مذاکره و گفتگو می کند و موضوع دیگری در مورد مذاکره با این کشور مطرح نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به توقف پیش آمده زائران به عربستان سعودی اظهار داشت: سفر عمره یک سفر مستحبی است و اگر بنا باشد که در سفر مستحبی عزت و شرافت انسانی خدشه دار شود این سفر جایز نمی باشد بر این اساس از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم که به صورت جدی تر در عرصه بین‌المللی وارد شود و مشکلات پیش آمده را برطرف نمایند.

 

امام جمعه کرج در پایان به ضرورت توجه مردم و مسؤولان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: نتیجه مذاکرات هر چه باشد مشکلات اقتصادی را برطرف نخواهد کرد مگر اینکه سیاست های ابلاغی در زمینه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده و به طور جدی مورد توجه قرار دهیم./801/پ202/ب

ارسال نظرات