۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۵۴۱۳۲

جشن ولادت حضرت زهرا در 250 بقعه متبرکه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در 250 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در ساری برگزار شد، با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از شخصیت‌های بزرگ و مهم اسلام محسوب می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حضرت فاطمه(س) را مبدأ خیر کثیر و سرچشمه فیض عظیم برای جهانیان دانست و افزود: خداوند زهرای مرضیه را زمانی به رسول‌الله(ص) هدیه کرد که جهان بشریت در جاهلیت غرق بود و برای زن هویت رسمی و مستقل نمی‌شناخت.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: در جامعه و زمانی که زن بین مردم بهایی نداشت، رسول‌ خد(ص) بر دستان فاطمه (س) بوسه می‌زدند و او را به ‌عنوان نماد یک دختر و زن به بالاترین درجه مورد احترام قرار می‌دادند.

 

وی مهم‌ترین دستاورد زن ایرانی در عصر نوین انقلاب اسلامی را تعیین روز میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن از سوی امام امت برشمرد و ادامه داد: این اقدام نه تنها به معنای طرح یک مناسبت و بزرگداشت یک شخصیت، بلکه به معنای ترسیم جهت‌گیری حرکت زن ایرانی به سوی زن برگزیده با محوریت شخصیت فاطمه (س) بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌های زیادی است که همه بانوان باید در زندگی از این بانوی بزرگ الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که زنان بالاترین نقش را در جامعه ایران ایفا می‌کنند، تصریح کرد: همه ایفاکنندگان نقش‌های مختلف در جامعه در کانون خانواده که محور و مدیرش همسران و مادران هستند، پایه‌گذاری شده است.

 

ویبا بیان این که باید سیره نورانی حضرت فاطمه الزهرا(س) به عنوان الگویی ارزنده برای همه باشد، افزود: بهره گیری از سیره فاطمی مصون بخش جامعه در برابر هجمه های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که حضرت فاطمه الزهرا(س) دارای ویژگی های گرانقدری است که باید از ایشان استفاده شایسته داشته باشیم، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا در زندگی خود از رهنمودها و سیره اهل بیت معصومین(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) استفاده کند.

 

وی خاطرنشان کرد: الگوگیری از حضرت فاطمه الزهرا(س) می تواند زندگی انسان را در مسیری ارزشمند و متعالی قرار داده و سعادت و رستگاری را برای او به همراه داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود از برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در 250 بقعه و امامزاده مازندران خبر داد و بیان داشت: این جشن‌ها در روز میلاد حضرت زهرا (س) در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در این جشن‌ها از سخنرانان استانی، توانمند و بومی بهره‌گیری شده است، ادامه داد: تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و جایگاه زن در جوامع اسلامی از محورهای سخنرانی جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) بوده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات