۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۱۵۴

آیین گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسؤولان استان سمنان و شهرستان دامغان و هنرمندان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری این شهرستان برگزار شد.
مراسم روز هنر انقلاب اسلامي در دامغان مراسم روز هنر انقلاب اسلامي در دامغان مراسم روز هنر انقلاب اسلامي در دامغان مراسم روز هنر انقلاب اسلامي در دامغان مراسم روز هنر انقلاب اسلامي در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی محمد مؤیدی زاده، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان در مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی که عصر امروز با حضور نماینده مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان، معاون فرهنگی هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمع از هنرمندان برجسته و پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری شهید‌شاهچراغی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به هنر سرمایه‌گذاری بلند مدت برای داشتن جامعه‌ای پویا و مترقی است.

 

وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در جامعه متمدن ایران اسلامی دو مسأله آمیخته به یکدیگر عنوان کرد و رسیدن به اهداف والای فرهنگی هنری انقلاب اسلامی را مستلزم پرورش نیروهایی متخصص و متعهد در فضایی به دور از سیاست زدگی دانست و افزود، توجه سلیقه‌ای به هنر در دولت‌های قبلی فاصله گرفتن هنر از بدنه اصلی جامعه را موجب شده است.

 

معاون فرماندار دامغان با تأکید بر لزوم بررسی مشکلات هنرمندان شهرستان دامغان، فراهم کردن شرایط نقش آفرینی بیش از پیش آنان در جامعه و روی آوردن نسل جوان و نوجوان به فعالیت‌های فرهنگی هنری، تصریح کرد: فرمانداری دامغان نیز از آغازین جلسه شورای اداری شهرستان دامغان با برگزاری آیین رونمایی از سه اثر مؤلفان دامغانی توجه خاص خود را به این مهم در سال 94 نشان داد.

 

وی نداشتن پیوست فرهنگی را حلقه مفقوده بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی و دلیل عدم تأثیرگذاری مثبت آنها در فضای جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: نشست‌های تکریم هنرمندان و فعالان برجسته فرهنگی و پیشکسوتان این عرصه از مسائل مهمی است که متأسفانه کمتر بدان توجه شده است.

 

برگزاری 30 نمایشگاه هنرهای تجسمی و چاپ 41عنوان کتاب نویسندگان دامغانی در سال 93

 

محمد طالبی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی و همه شهدا و ایثارگران عرصه فرهنگ و هنر کشور به تشریح فعالیت‌های این اداره در سال 93 پرداخت و گفت: سال گذشته بیش از 30 نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته‌های مختلف خوشنویسی، سفال، نقاشی، گرافیک، عکس در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد.

 

وی از چاپ 41 عنوان کتاب از آثار نویسندگان شهرستان دامغان طی سال گذشته به وسیله شش انتشارات فعال این شهرستان خبر داد و افزود: برگزاری شش نمایشگاه کتاب و عرصه محصولات فرهنگی و نمایشگاه بزرگ کتاب در ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت‌های این اداره در حوزه نشر وگسترش فرهنگ کتابخوانی بوده است.

 

طالبی با تقدیر از عنایت ویژه نماینده و فرماندار شهرستان دامغان در تخصیص بخشی از بودجه تبصره 22 شهرستان به حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات مناسبتی جهت ساخت و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهرهای کلاته، امیریه و دیباج، کمک به تجهیز و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان، مسقف کردن سالن رو باز مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی و فعال کردن تالار منوچهری این مجتمع جهت پخش فیلم‌های سینمایی اختصاص داده شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ و هنر جهت پیشرفت، ارتقا و حفظ دستاوردها وارزش‌های این حوزه، گفت: توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و اهتمام بر اجرایی شدن پیوست فرهنگی طرح‌های اقتصادی با نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها می‌تواند به تحقق این مهم کمک می‌کند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص نبودن اعتبارات فرهنگی و هنری این نهاد را مانعی بزرگ در مقابل برنامه ریزی صحیح و تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: میزان اعتبارات حداقلی یا حداکثری فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی اگر همچون اعتبارات عمرانی و جاری مشخص شود برنامه‌ریزی، فعالیت‌های هدفمند و پاسخگویی به انجمن‌ها و هنرمندان زیر مجموعه در سطح مطلوب‌تری قابل اجرا است.

 

گفتنی است، رونمایی از دو کتاب اشعار والایی و آخرین نجوای عاشقانه اثر طاهره ناصی و علی اصغر خطیب‌زاده از نویسندگان شهرستان دامغان، نمایش بخش‌هایی از پشت صحنه فیلم محمد(ص)، شعرخوانی چند تن از شعرا، سخنان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و تجلیل از کارمندان زن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن از دیگر بخش‌های این برنامه بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات