۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۴۱۶۸
امام جمعه موقت بجنورد:

صیاد شیرازی با تمام وجود تابع ولی فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد گفت: صیاد دل ها(شهید صیاد شیرازی) با تمام وجود تابع ولایت فقیه و فانی در جبروت الهی بود.
شهيد صياد شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد و مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی در شانزدهمین یادواره بزرگداشت شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، با اشاره به مقام شامخ شهدای راه اسلام و انقلاب، اظهار کرد: مدافعان اسلام و ولایت از حضرت زهرا(س) درس ولایت مداری و دفاع از ولایت آموخته اند.

 

وی در این همایش که همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسؤولان لشکری و کشوری استان خراسان شمالی در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) بجنورد برگزار شد، گفت: همان گونه که حضرت فاطمه(س) در مسیر امامت و ولایت خاندان عصمت و طهارت(ع) جانفشانی و روشن گری می کرد، عاشقان حریم ولایت و زعامت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) نیز این گونه هستند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: از خیل تمام این دلاوران، شهید سپهبد امیر صیاد شیرازی، صیاد دل ها و با تمام وجود تابع ولایت فقیه و فانی در جبروت الهی بود.

 

وی با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، ضمن برشمردن صفات نیک اخلاقی و معنوی شهید صیاد شیرازی، افزود: تعالی معنوی این شهید در نهایت شهادت را برای او به ارمغان آورد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در طول عمر بابرکت خود از محضر علما و اساتید اخلاق حوزه علمیه بهره ها برد و به دلیل همین گونه رفتارها و سکنات بود که وی افزون بر اقتدار و تواضع در محیط نظامی و لشکری، در محیط زندگی نیز در جستجوی تقرب به درگاه باری تعالی بود.

 

وی اظهار کرد: مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب شهید صیاد شیرازی شایسته شهادت بود و سرزمین های داغ خوزستان و ارتفاعات برافراشته کردستان سال ها شاهد رشادت ها و دلاورمردی های این مرد بزرگ بود.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با تأکید بر معرفی شخصیت شهید امیر صیاد شیرازی به جامعه به ویژه نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: تواضع این شهید بزرگوار در محیط نظامی و خانوادگی شهره خاص و عام بود.

 

امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: می بایست اخلاق، رفتار و شیوه شهید صیاد شیرازی در محیط های نظامی و اداری بیش از گذشته مورد توجه نیروهای مسلح قرار گیرد چرا که این شهید به درستی الگویی برتر در این زمینه است.

 

گفتنی است، در ابتدای این مراسم شرکت کنندگان با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و فاتحه، یاد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و به ویژه شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را گرامی داشتند.

 

ظهر پنج شنبه نیز به مناسبت بزرگداشت شانزدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی از تندیس این شهید والامقام در چهار راه هنگ مرزی(شهید صیاد شیرازی) شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مدیران دستگاه های استان و روحانیان رونمایی شد.

 

تندیس امیر سپهبد صیاد شیرازی که به همت شهرداری بجنورد تهیه شده است پس از رونمایی در محل پادگان تیپ 130 شهید دلجویان بجنورد نصب شد.

 

لازم به یادآوری است، شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در چهارم خرداد سال 1323 در شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود و در بیست و یکم فروردین سال 1378 در مقابل در منزل مسکونی خود در تهران توسط عناصر ضدانقلاب ترور و شهید شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات