۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۴۱۷۲
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

مادران الگوی نمونه همدلی و همزبانی هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همزبانی را باید از مادران یاد گرفت، چرا که همه رفتارها و فعالیت های مادر بدون توجه به منافع و همواره به فکر فرزند است.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز زن پیرامون شعار سال 94 گفت: همدلی و همزبانی راه گشایش مشکلات است فقدان همدلی بین مشتری و کارفرما، بین مشتری و فروشنده و نهایتا بین مردم را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و آن خود خواهی و خودبینی است.

 

وی در ادامه افزود: حتی در جوامع مدنی و در نظام خانواده هم بیماری خودخواهی موجب از بین رفتن همدلی و همزبانی خواهد شد اگر شوهر و همسر  پدر و مادر و فرزند فقط به منافع خود توجه کنند دیگر نظام سالمی نخواهیم داشت، ریشه این مشکلات در نظر داشتن منافع فردی است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به آیات قرآن کریم و تفسیر آن ابراز داشت: جامعه اسلامی یکپارچه است و همه در قالب یک پیکر هستیم باید همدلی و همزبانی را ترویج کنیم همانطور که حضرت ابراهیم مخالفانش را همواره دعا میکرد تا جایی که برایش روشن شد که آنها دشمن خدا هستند.

 

وی در ادامه افزود: این یعنی به فکر مردم بودن، یعنی همدلی و همزبانی و چون برای ما این تبیین روشنی وجود ندارد نباید از مردم دست برداریم و همواره باید تلاش کنیم که جامعه مان پیشرفت کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تفسیر آیات قرآن پیرامون احترام به والدین اشاره کرد: خداوند انسان را وصیت می‌کند به احسان به والدینش اما در ادامه فقط زحمات مادر را برمیشمرد چرا که جایگاه مادر بالاتر و رفیع است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش گفت: همدلی و همزبانی را باید از مادران یاد گرفت و آنان را الگوی خود قرار دهیم چرا که همه رفتارها و فعالیت هایش بدون توجه به منافعش است و همواره به فکر فرزند است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از همسر مکرمه آیت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه قزوین به عنوان بانوی نمونه استان تجلیل شد./849/پ203/ب4

ارسال نظرات