۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۴۱۷۶
استاد انصاریان:

ترجیح سخن بر سکوت از بارزترین محورهای زندگی حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام و المسلمین انصاریان یکی از بارزترین محورهای زندگانی این بانوی بزرگوار را ترجیح سخن بر سکوت دانست و گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص)، حضرت می توانستند خانه نشین شوند و گریه کنند اما روایت داریم که چهل شب درب خانه مهاجرین و انصار می رفتند و علی بن ابیطالب(ع) را معرفی می کردند.
ترجیح سخن بر سکوت از بارزترین محورهای زندگی حضرت زهرا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان،  کارشناس مذهبی شامگاه جمعه21 فروردین ماه در مراسمی که به مناسبت ولادت فاطمه زهرا (س) در حسینیه هدایت تهران برگزار شد با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) در خصوص اسوه بودن آن حضرت گفت: حضرت زهرا (س) سیده نساء العالمین یعنی الگوی زنان در دنیا و آخرت هستند و این امتیاز در همه ابعاد شخصیتی ایشان نمایان می باشد.

 

وی با اشاره به انتخاب ها و محورهای زندگی این بانوی بزرگوار اظهار داشت: اولین انتخاب حضرت زهرا(س) برگزیدن حضرت علی(ع) به عنوان همسری بود با وجود خواستگاران زیادی که داشتند،حضرت فاطمه(س) مادری بود که همه فضائل و خصایص نیک عالم در وی جمع شده بود لیکن تربیت فرزندانی چون حسن(ع) و حسین(ع) گواه این کرامات است.

 

استاد انصاریان ادامه داد: شخصیت فاطمه زهرا(س) به گونه ای بود که پس از گذشت بیش از ۱۳قرن هنوز اسوه و الگویی همتا و نظیر ایشان در بین زنان عالم پدیدار نشده، لیکن مقام والای آن حضرت شایسته نامگذاری روز زن و مادر است.


این کارشناس مذهبی افزود: از دیگر انتخاب ها و محور های زندگی بی بی دوعالم می توان به بعد خداشناسی و معنویت اشاره کرد، در روایت داریم وقتی جبرئیل خدمت رسول الله(ص) رسید و عرض کرد: یا رسول الله، به زهرای مرضیه بفرمایید چه می خواهد و چه حاجتی دارد؟ حضرت زهرا(س) در جواب فرمودند: هیچ حاجتی ندارم جز این‌که توجهم به خداوند بیشتر شود.

 

وی با اشاره به ترجیح فقر بر ثروت در زندگی حضرت فاطمه(س) افزود: ایشان با این‌که همه شرایط و امکانات برای ثروتمندانه زندگی کردن برایشان مهیا بود، اما اهل دعا، ذکر و عبادت بودند و خودشان را به مرحله ای رسانده بودند که ثروت های دنیوی دیگر برایشان جایگاهی نداشت.

 

این خطیب برجسته یکی از بارزترین محورهای زندگانی این بانوی بزرگوار را ترجیح سخن بر سکوت دانست و گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص)، حضرت می توانستند خانه نشین شوند و گریه کنند اما روایت داریم که چهل شب درب خانه مهاجرین و انصار می رفتند و علی بن ابیطالب(ع) را معرفی می کردند، ایشان درب خانه مسلمانان نیز می رفتند، خطبه خوانده و گاه گریه می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان به یکی دیگر از انتخاب ها و محورها در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: یکی از خصوصیات بارز آن بانوی بزرگوار، عفت و حیای ایشان بود و این برای خانم ها می تواند الگوی بسیار خوبی باشد؛ رسول خدا (ص) در حدیثی فرمودند: اگر بخواهند همه هستی و همه دارایی های یک فرد را از او بگیرند، حیا از او گرفته می شود./817/پ202/ص

 

ارسال نظرات