۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۵۴۲۰۵

منطق و عقلانیت ایران غرب را به مذاکره وادار کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: این‌که دشمنان ادعا می کنند تحریم‌های اقتصادی ایران را به میز مذاکره با غرب کشاند، اشتباهی محض است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرکزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانیه مذاکرات ایران و 5+1 در لوزان سوئیس و همچنین با تبیین بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت گفت: منطق و عقلانیت ایران غرب را به مذاکره وادار کرده است.

 


وی خاطرنشان کرد: این‌که دشمنان ادعا می کنند تحریم‌های اقتصادی ایران را به میز مذاکره با غرب کشاند، اشتباهی محض است، چراکه غرب ناگزیر به مذاکره با ایران است، دلیل این مسأله نیز دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بدون اتکا به قدرت های بزرگ جهانی بوده است.

 


امام جمعه بناب با تقدیر تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: آنچه که اذهان عمومی در سراسر دنیا فهمید، این بود که ایران اهل منطق، مذاکره و صلح است، برخلاف کشورهایی اهداف خود را با جنگ علیه دیگر کشورها پیگیری می کنند؛ به عبارت بهتر منطق ایرانی بر سلاح ماشین جنگی غرب پیروز شده است.

 


وی مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب را عرصه صداقت، عزت، عظمت، اقتدار و عقلانیت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این دستاورد کوچکی نیست که ایران اسلامی به تنهایی در مقابل زیاده‌خواهی‌ قدرت‌های بزرگ بین‌المللی ایستاده است، امروز شاهدیم تیم مذاکره کننده باصلابت دشمنان را خلع سلاح کرده اند.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که دیپلماسی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت مروجان ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی در منطقه و جهان را زمین‌گیر کرده است، افزود: همین که دشمنان ایران اسلامی به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود با ایران درگیر شد و نمی‌شود تفکرات آنها را نادیده گرفت، دستاورد کوچکی برای نظام نیست.

 


وی ادب، متانت و اطاعت دولت از ولایت و رهبری را امتیازی برای مسؤولان دانست و افزود: عقلانیت و منطق ایجاب می‌کند که حق و حقوق مردم کشورمان به صورت هنرمندانه و با مذاکره تأمین و حل شود و تا حد توان از جنگ و لشکرکشی فاصله بگیریم و انقلاب را بدون جنگ به پیش ببریم.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با انتقاد از تحرکات افراطی در جامعه یادآور شد: رهبری فرمودند؛ همدلی و همزبانی، از این رو
باید بر اساس خواسته مقام معظم رهبری حرکت کرده و سعی نکنیم برخلاف خواسته مقام معظم رهبری راه عداوت، فحاشی و جدایی را پیش بگیریم و به دشمنی‌ها دامن نزنیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات