۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۵۴۲۲۱

سومین دوره طرح ملی «کوثر رسالت» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که مساجد بهترین مکان برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی هستند، گفت: سومین دوره طرح ملی «کوثر رسالت» در مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل اداره کل نبليغات اسلامي  خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در بازدید از مساجد خراسان جنوبی و دیدار با ائمه جماعت مساجد با بیان این که مساجد بهترین مکان برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است، گفت: این طرح با محوریت بزرگداشت مقام و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود که علاقه مندان تا 25 مرداد سال جاری مهلت دارند در این طرح شرکت کنند.

 

وی افزود: این طرح در راستای آشنایی علاقه مندان به اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و جوانان در این طرح با فضائل و مناقب یگانه دختر حضرت پیامبر اکرم(ص) و فرهنگ‌سازی برترین الگوی ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که این طرح در چهار بخش برگزار می‌شود ادامه داد: طرح ملی کوثر در بخش‌های مسابقه پیامکی تفسیر سوره کوثر، عکاسی، نقاشی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام لطفیان موضوعات این طرح را ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در پرتو فرهنگ فاطمی، سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت زهرا(س)، حضرت زهرا (س) در آیینه آیات قرآن و روایات به ویژه مفاهیم و تفسیر سوره کوثر، حجاب و عفاف فاطمی و نقش آن در جامعه، نقش مادر در مدیریت خانواده، فرزند آوری و تربیت صحیح فرزندان در سیره فاطمی، ساده زیستی و نقش آن در تحکیم خانواده در فرهنگ فاطمی، جایگاه هنر و رسانه در فرهنگ سازی سیره فاطمی عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این در آستانه ماه رجب و شعبان بیش از 500 برنامه فرهنگی و هنری در مساجد خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، افزود: این ماه‌های مبارک بهترین فرصت برای اعتلای فرهنگ دینی در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان است.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در این ماه‌های مبارک برنامه‌های پرسش و پاسخ‌های دینی، گفتمان دینی و مناظره در مساجد استان برگزار خواهد، اظهار کرد: ماه رجب و ماه شعبان بهترین فرصت برای خودسازی و بندگی خداوند است.

 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: انسان برای این که بتواند در پیشگاه خداوند به تعالی دست یافته و بتواند در مسیر بندگی حرکت کند نیاز به تمرین دارد و ماه رجب و شعبان هم بهترین زمان برای تمرین بندگی خداوند و ایجاد آمادگی در خود برای بندگی خداوند است.

 

وی همچنین از آمادگی بیش از 200 مسجد در سطح استان برای اعتکاف خبر داد، گفت: در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای حول محور سبک زندگی اسلامی برای معتکفان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که متأسفانه اعتبارات فرهنگی در استان کمبود بوده و تقسیم اعتبار فرهنگی در میان دستگاه‌های فرهنگی بسیار کم است، یادآور شد: بی تفاوتی نسبت به شئون فرهنگی و دینی برای دولت و کشور آینده خوبی نخواهد داشت و ما نباید بگذاریم بی حجابی‌ها و بی عفتی‌های به بهانه دفاع از حقوق زن و شخصی بودن حریم در جامعه تکرار شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات