۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۲۳۱
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی:

مساجد به پایگاهی برای باز تعریف مفاهیم دینی تبدیل شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این‌که در جامعه کنونی بر اثر هجمه های تبلیغاتی دشمن دیدگاه نسل جوان نسبت به مفاهیم دینی دچار تحریف و تغییر شده است، گفت: در سال جاری باید مساجد به پایگاهی برای باز تعریف مفاهیم دینی تبدیل شوند.
حجت الاسلام زاهدي اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در اثر هجمه های تبلیغاتی دشمن دیدگاه نسل جوان نسبت به دین و مفاهیم دینی تغییر کرده است، گفت: باید در سال جاری مساجد به پایگاهی برای باز تعریف مفاهیم دینی تبدیل شده و مفاهیم دینی به درستی برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که دشمن زمانی که موفق نشد دین را از جامعه حذف کند اقدام به باز تعریف و تغییر دیدگاه مردم نسبت به دین می‌کند، ادامه داد: دشمن با این کار به مرور زمان بر جامعه مسلط شده و در درازمدت دین را از زندگی روزمره مردم حذف می‌کند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که باید مساجد را به پایگاهی امن برای جوانان تبدیل کنیم، اظهار کرد: جوانی که با مسجد مأنوس شود هرگز از صراط مستقیم منحرف نشده و در شرایط حساس موفق به انتخاب مسیر درست خواهد شد.

 

حجت الاسلام زاهدی اصل همچنین از تمدید جشنواره خاطره‌نویسی مسجد انقلاب اسلامی تا پایان اردیبهشت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای این جشنواره تاکنون 150 اثر به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ارسال شده است.

 

وی با بیان این که این جشنواره برای دو رده سنی 10 تا 16 سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان باید آثار خود را همراه با مشخصات فردی به دبیرخانه این کانون ارسال کنند.

 

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که این جشنواره در موضوعات امام خمینی، 22 بهمن ماه، پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرات سالروز ورود امام، دهه فجر و ایام مبارزات انقلاب است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با وقایع زمان انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن خاطره وقایع انقلاب برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

وی رعایت زمان و مکان خاطره و استناد به وقایع و حوادث در نگارش را از شرایط آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد و گفت: نیاز نیست خاطرات از سوی صاحبان خاطره نوشته شود بلکه سایر افراد نیز می‌توانند آن‌ها را بنویسند و تنها باید مشخصات صاحبان خاطره در آن قید شود.

 

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، افزود: آثار ارسال شده نباید در جایی دیگر چاپ شده باشد و باید حداقل یک و حداکثر سه صفحه باشد و همچنین هر فرد باید حداقل دو اثر را ارسال کند.

 

 

حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل ضمن قدر دانی از خبرنگاران در انعکاس اخبار مساجد استان یادآور شد: هرچه فعالیت‌های فرهنگی مساجد انعکاس خبری بیشتری داشته باشد به همان میزان جذب جوانان به مساجد بیشتر خواهد شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات