۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۲۳۳
نماینده مردم تهران در مجلس:

دشمن برای تسخیر و تضعیف منافع ملی ایران برنامه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حفظ و توجه به خطوط قرمز مدنظر رهبری می تواند منجر به حفظ منافع ملی شود و این نکته ای است که باید تیم مذاکره کننده ایرانی بیش از گذشته به آن اهتمام ورزد.
حجت الاسلام نبويان حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان، در تحلیل ابعاد بیانیه مشترک لوزان گفت: به طور کلی برای تحلیل و تفسیر توافقات هسته‌ای باید چندین بخش از جمله سایت‌های هسته‌ای، میزان غنی سازی و تحقیق و توسعه را به طور دقیق مدنظر قرار داد.

وی بیان کرد: با توجه به عدم پایبندی دشمن و طرف های غربی نسبت به تعهدات و قول و قرارها در سال‌های گذشته، هرگز به روند مذاکرات هسته ای خوش بین نیستیم.

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: بد اخلاقی سیاسی، بدعهدی، عدم پایبندی و خنجر زدن از پشت از صفات آمریکایی ها است؛ بنابراین تیم ایرانی باید براساس منافع ملی و رهنمودهای رهبری حرکت کند تا به سر منزل مقصود نائل یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همدلی و همزبانی میان دولت و ملت که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد، به معنای عدم نقد کردن دولت و بی تفاوتی ملت نسبت به عملکرد دولتمردان نیست، براساس فرمایشات رهبری هرکسی باید در چهارچوب منطق و تقوا مسائل را تحلیل و ارزیابی کند.

وی ادامه داد: پیگری مطالبات مردم و خواسته های آنان از وظایف یک دولت است که مهم ترین رسالتش خدمتگذاری است، البته رهبر معظم انقلاب نیز تأکید جدی بر عدم تخریب و توهین به مسؤولان و دولتمردان را دارند.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به بیانیه مشترک لوزان و محتوای متنی آن گفت: بررسی اجمالی و کمی دقیق محتوای نوشته فی مابین تیم ایران و طرف غربی حاکی از آن است که نمایندگان 5+1 بسیار دقیق و حساب شده و در جهت تضعیف منافع ملت ایران محتوا را آماده کرده اند.

وی بیان کرد: در بیانیه لوزان یک عقب نشینی قابل ملاحظه شده ای را در تعلیق و  سایت‌های هسته ای چون فردو، نطنز، آب سنگین اراک است که این امر باید داده ها را در قیاس با ستاده ها  بررسی کرد.

عضو کمیسیون فراکسیون اصولگرایان عنوان کرد: طبق بیانیه لوزان سایت، هسته ای نطنز تنها مرکز غنی سازی خواهد بود و سایت فردو باید از عملیات غنی سازی فاصله گرفته و به سمت و سوی آموزش و مسائل فیزیکی برود.

وی تأکید کرد: غنی سازی بیش از 67/3 درصد تا 15 سال برای ایران ممنوع بوده و نهایتا باید 5 هزار سانتریفیوژ در سایت نطنز از نوع نسل یک فعال باشد.

حجت الاسلام نبویان خاطرنشان کرد: حفظ و توجه به خطوط قرمز مدنظر رهبری می تواند منجر به حفظ منافع ملی شود و این نکته ای است که باید تیم مذاکره کننده ایرانی بیش از گذشته به آن اهتمام ورزد، دشمن در صدد تضعیف و تسخیر منافع ملت ایران است و تیم مذاکره کننده در توافق نهایی تیرماه نباید اجازه چنین کاری را به دشمن بدهد.

وی متذکر شد: آب سنگین اراک و ادامه تحقیق و توسعه و عدم اجازه  خارج از عرف و معمول برای نظارت به مراکز هسته ای و نظامی ایران هم از خطوط قرمزی است که رهبری مکررا بر آن تأکید کردند که باتوجه به توافق مقامات ایرانی مبنی بر بازطراحی و بازسازی راکتور اراک یک یاز خطوط قرمز مورد خدشه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فک شیت منتشر شده از سوی آمریکاییان وادعای مقامات ایرانی مبنی بر دروغ بودن آن گفت: انتشار فک شیت صحیح و واقع از سوی دستگاه دیپلماسی می تواند پاسخی مناسب به این بد اخلاقی سیاسی آمریکاییان در عرصه بین المللی باشد.

وی ابراز کرد: استفاده از الفاظ مبهم، دادن وعده های بدون ضمانت عملی و  معاوضه نقد با نسیه از اموری است که در بیانیه مشترک لوزان به چشم می خورد.

حجت الاسلام نبویان اذعان کرد: مصمم بودن دشمن و طرف های غربی در روند مذاکرات هسته ای برای افزایش نظارت خود بر مراکز نظامی بیش از حد مکعمول حاکی از آن است که هدف دشمن از بین بردن امنیت داخلی ایران است، دسترسی آنان به منابع اطلاعات و نظامی ایران هدف دشمن از حرکت پله ای در توافقات هسته ای است.

وی با بیان این که تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی استکبار از چند جهت همچون هسته ای، موشکی، حقوق بشر و حمایت از حزب الله است، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مذاکرات ایران با 5+1 فقط و فقط در چهارچوب قوانین بین المللی و برای مذاکرات هسته ای است و لاغیر.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مشروط کردن لغو کامل تحریم ها به انجام برخی از اقدامات و مسائلی چون تأیید کارشناسان آژانس در بیانیه لوزان از دیگر موضوعات نگران کننده ما است که باید تیم مذاکره کننده ایرانی به خوبی به آن توجه کند.

وی بیان کرد: دشمن سعی درارد در لوای مذاکرات هسته ای انر‍ژی هسته ای را به طور کامل از دست ایران خارج کند و  این امر بسیار خطرناک بود، به واقع ما به آینده مذاکرات هسته ای خوش بین نیستیم، چرا که طرف آمریکایی را خوش قول و پایبند به انجام تعهدات نمی بینیم./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات