۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۳۹۶
امام جمعه فاروج:

پادشاه عربستان از سرنوشت صدام و قذافی عبرت گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با محکوم کردن تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن و کشتار مسلمانان بی گناه این کشور، گفت: پادشاه عربستان باید از سرنوشت صدام و قذافی عبرت گرفته و به این جنایات خود پایان دهد.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن، ضمن محکوم کردن این حملات، اظهار کرد: رژیم آل سعود و حامیان غربی و عربی این کشور در حمله به یمن اهداف شومی را در سر دارند اما به فضل الهی با مقاومت جانانه جوانان یمنی به هیچ کدام از اهداف خود نمی رسند.

 

وی اضافه کرد: شهادت صدها نفر و مجروح شدن هزاران نفر دیگر در پی تهاجم نظامی آل سعود و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن نتوانسته گره یمن را برای آل سعود باز کند چرا که این عملیات پرهزینه، هیچ تحرکی در روی زمین مطابق با فلسفه و الگوی عملیات هوایی به نفع عربستان به ‏وجود نیاورده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: مقاومت جانانه مردم یمن در برابر تهاجم ظالمانه ارتش عربستان سعودی شرایط را به زیان آل سعود رقم زده و از هم‏اکنون آثار شکست عربستان سعوی و حامیان این کشور نمایان شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخوردهای دوگانه کشورهای غربی و مرتجعان عرب در مواجهه با مسائل منطقه ای، افزود: رژیم جائر و ستمگر عربستان و همچنین حامیان این حمله که به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می شود، شکستشان در یمن حتمی و قطعی است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی در امور داخلی یمن دخالت نمی کند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب حامی مظلومان بوده و خواهد بود و در مورد استمداد مظلومان یمن نیز هر کاری که بتواند انجام خواهد داد.

 

وی ادامه داد: اقدامات بشردوستانه و خیرخواهانه ایران اسلامی در قبال تحولات یمن به معنای دخالت در امور داخلی این کشور نیست بلکه کسانی در امور داخلی یمن دخالت می کنند که لشکرکشی نظامی کرده و می خواهند سرنوشت مردم این کشور را به دست گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: پادشاه عربستان از سرنوشت شوم صدام، قذافی، فرعون مصر و زین العابدین بن علی عبرت بگیرد و بداند که چنین سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین با انتقاد از سکوت سازمان‏های جهانی در برابر نسل‏کشی‏ در یمن، افزود: جایگاه نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل و شورای امنیت به اندازه ای متزلزل و بی خاصیت شده که برخی کشورها بدون در نظر گرفتن قوانین بین المللی به کشوری دیگر حمله کرده و آنها تنها تماشاگر این اتفاقات هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت هتک حرمت زانران بیت الله الحرام توسط پلیس عربستان، اظهار کرد: این اقدام زشت آن هم در حرم امن الهی به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

 

امام جمعه فاروج تصریح کرد: در صورت عدم محاکمه این دو پلیس ملحد و نیز عدم تعهد عربستان مبنی بر رعایت احترام زائران ایران، باید تعطیل شدن سفر عمره در دستور کار قرار گیرد چرا که نباید به جای آوردن عملی مستحب سبب خدشه دار شدن آبرو و عزت مؤمن شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات