۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۳۹۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

آل سعود نمی تواند با جریان فکری مردم یمن مقابله کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همچنان که شاهان پهلوی در ایران نتوانستند با مردمی که علیه ظلم و ستم به پا خاسته بودند، مبارزه کنند آل سعود نیز حتی اگر کشور یمن را تصرف کند باز نمی تواند این جنبش فکری را از بین ببرد.
يمن

حجت الاسلام عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اهداف حمله نظامی آل سعود به یمن اظهار کرد: دور از ذهن و غیر منتظره نیست که آل سعود به کشوری که بیشتر تشیع و اسلام غیر وهابی در آنجا حاکم است حمله کند؛ نژاد پرستی و انحصار طلبی های وهابیت که از القاعده و داعش حمایت می کنند امروز به جایی رسیده است که به بهانه مسائل جزئی به یمن حمله می کند تا از تشکیل هلال شیعی جلوگیری کند.

 

وی تصریح کرد: ظلم ستیزی و مقابله با زورگویی تفکر مردم مسلمان یمن است، آل سعود و کشورهای مزدور منطقه نمی توانند با حمله نظامی به کشوری که بر اساس تفکرات اسلامی روی کار آمده و در مسیر تئوری های اسلامی جلو می رود، مقابله کنند.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر ظلم و ستم آمریکا و حامیان آن تفکر مردم یمن است که در ذهنها جای گرفته است و نمی توان با آن مقابله کرد.

 

وی تصریح کرد: حمله نظامی به یمن نشانگر کوتاه نظری آل سعود است که فکر می کنند می توانند جلوی یک جریان فکری را بگیرند اما سخت در اشتباه اند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: همچنان که شاهان پهلوی در ایران نتوانستند با مردمی که علیه ظلم و ستم به پا خاسته بودند، مبارزه کنند آل سعود نیز حتی اگر کشور یمن را تصرف کند باز نمی تواند این جنبش فکری را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام عباسی مبارزه با اسلام و تفکرات اسلامی را از اهداف حمله به یمن اعلام کرد که آمریکا و استکبار جهانی از طراحان اصلی آن هستند و با حمایت برخی کشورهای مرتجع عرب اجرایی می شود.

  

این استاد حوزه تأکید کرد: حمله به یمن بار دیگر ماهیت اصلی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر، صلح، آزادی و دموکراسی را به جهانیان نشان داد که آنها در صورتی به این شعارها پایبندند که منافعشان تأمین شود در غیر این صورت حتی به زنان و کودکان بی گناه نیز رحم نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر آمریکا و ایادی استکبار به واقع طرفدار حقوق بشر هستند چرا در مقابل کشتار مردم مظلوم یمن حتی تشکیل جلسه ای هم در سازمان ملل و شورای امنیت نداده اند.

 

 حجت الاسلام عباسی گفت: متأسفانه چند کشور زورگو ماهیت مقدس سازمان ملل را زیر سؤال برده اند و موجب عدم رضایت مردم دنیا از عملکرد این نهاد بین المللی شده اند چراکه به جای تأمین آرامش مردم دنیا در راستای تأمین منافع چند کشور که به تعبیر مقام معظم رهبری « این چند کشور جامعه بین الملل نیست» حرکت می کند.

 

وی گفت: یکی از راهکارهای برون رفت یمن از بحران جنگ ، اتحاد و یکپارچگی مردم این کشور است چراکه این اصل در هشت سال دفاع مقدس، جنگ های غزه و لبنان ثابت شده است که هیچ ابرقدرتی قادر به مقابله با وحدت یک ملت نیست.

 

حجت الاسلام عباسی حمایت کشورهای مسلمان منطقه از یمن را خواستار شد و گفت: کشورهای مسلمان باید از اوضاع منطقه درس بگیرند و بدانند که اگر امروز در یمن آتش جنگ افروخته شده فردا نوبت به کشور آنها می رسد چراکه آمریکا و اسرائیل به یک کشور قانع نمی شوند.

 

وی در پایان اظهار کرد: بر اساس متن صریح قرآن کریم وظیفه شرعی مسلمانان است که به برادران دینی خود که زیر ظلم هستند، به صورت فکری، تسلیحاتی، دارویی و ... کمک کنند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات