۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۴۴۱۴
روحانی اهل سنت خراسان شمالی:

عربستان با حمله به یمن چهره اسلام را تخریب کرد

خبرگزاری رسا ـ عالم اهل سنت خراسان شمالی با محکوم کردن تهاجم نظامی عربستان به یمن، گفت: عربستان با حمله به یمن نه تنها سبب تخریب چهره خود شد بلکه چهره اسلام را نیز خدشه دار کرد.
آخوند عبدالله خوش نظر روحاني اهل سنت خراسان شمالي

ملاعبدالله خوش نظر، عالم اهل سنت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تهاجم نظامی عربستان و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن، ضمن محکوم کردن این حملات، اظهار کرد: حمله نظامی عربستان و حامیان عربی و غربی این رژیم به کشور مسلمان یمن و کشتار مردم بی گناه اشتباه بوده و جای هیچ گونه توجیهی ندارد.

 

وی با بیان این که این تهاجم از نظر سیاسی، دینی، اخلاقی و اصول پذیرفته شده بین المللی کاملا محکوم است، افزود: عربستان با این اقدام یک کشور متجاوز محسوب می شود و تهاجم نظامی این کشور به یمن تفاوت چندانی با تهاجم نظامی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و یا حمله آمریکا به کشورهای مسلمان منطقه ندارد.

 

آخوند خوش نظر که مدیر حوزه علمیه ربانیه اهل سنت تازه یاب شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی نیز هست؛ تصریح کرد: عربستان سال هاست که ادعای ام القرای جهان اسلام بودن دارد اما عملکرد این کشور در سال های گذشته ثابت کرده که ام القری بودن عربستان ادعایی بیش نیست چرا که روند حرکت و فعالیت این کشور کاملا بر ضد منافع مسلمانان است.

 

وی گفت: ام القرای جهان اسلام کشوری است که در بین کشورها و ملت های اسلامی اقتدار و اعتبار داشته باشند نه آن که تنها بیت الله الحرام در آن کشور واقع شده باشد اما در عین حال عملکرد آن کشور خلاف مقتضیات و نیازهای امت اسلام باشد.

 

به گفته آخوند خوش نظر در واقع ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام محسوب می شود چرا که در راستای اهداف اسلامی و انسانی همواره از مظلوم حمایت کرده و منافع مسلمانان را پیگیری می کند.

 

وی اضافه کرد: عربستان با حمله به یمن نه تنها سبب تخریب چهره خود شد بلکه چهره رحمانی اسلام را نیز خدشه دار کرد چرا که آمریکا و اسراییل تجاوزات نظامی خود را با ادعای دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم انجام می دهند اما تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن به اسم اسلام تمام می شود.

 

به گفته این روحانی اهل سنت خراسان شمالی، تهاجم زشت و غیرانسانی و اسلامی عربستان به یمن را نمی توان با هیچ توجیهی به ملت ها و کشورهایی که اسلام را دین خشونت می دانند، توضیح داد حال آن که اسلام واقعی دین مهربانی و عطوفت است.

 

آخوند خوش نظر خاطرنشان کرد: دست های پشت پرده آمریکا و صهیونیزم به صورت واضح در تهاجم نظامی عربستان به یمن در کار بوده و روشن است که دست عربستان و آمریکا و اسراییل در یک کاسه است.

 

وی با تأکید بر این که عربستان می بایست از همکاری و همراهی با دشمنان اسلام دست برداشته و از این اعمال شوم خود توبه کند، افزود: عربستان سعودی و مزدوران منطقه ای، در یمن به هیچ کدام از اهداف خود نخواهند رسید و مجبور می شوند با شکست و خفت به این تهاجم خود پایان دهند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات