۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۵۴۴۲۳
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

ایران به دنبال صلح و امنیت در خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که مقدمه سرنگونی آل سعود با حمله به یمن شروع شده است، گفت: منافع امروز رژیم صهیونیستی با ناآرامی و جنگ در منطقه حاصل می شود.
حجت الاسلام رضا باقري بنابي، عضو فراکسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن و کشتار صدها نفر از مردم بی‌دفاع این کشور اظهار داشت: این حمله وحشیانه با حمایت و به نیابت از رژیم صهیونسیتی صورت می گیرد.

 


وی با بیان این‌که مقدمه سرنگونی آل سعود با حمله به یمن شروع شده و نابودی آن زیاد طول نمی کشد، خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود با حمله به مردم بی گناه یمن به سرنوشت شوم رژیم بعث عراق و صدام معدوم دچار می شود، چراکه عاقبت تجاوز، کشتار و جنایت، چیزی جز نابودی و شکست نیست.

 


عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که منافع امروز رژیم صهیونیستی با ناآرامی و جنگ در منطقه حاصل می شود، گفت: هم اکنون دنیا به این نتیجه رسیده که تمام مشکلات منطقه غرب آسیا زیر پرچم آل سعود شکل می گیرد و هرجا مسلمانی ترور می شود، رد پای عربستان در آنجا دیده می شود.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات امنیت در خاورمیانه است، افزود: هر کجای دنیا که صلح و آرامشی دیده می شود نقش ایران آنجا به چشم می خورد و حمایت معنوی انقلاب اسلامی از ملت های مسلمان آرامش را برای آنها و منطقه به دنبال داشته است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت اظهار داشت: رهبر انقلاب خطوط سیاست کلی و راهبردی نظام اسلامی در مسأله هسته ای را مشخص و دستگاه دیپلماسی بایستی خطوط قرمز تبیین شده را رعایت کنند.

 


نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: موفقیت ایران در دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای بدون اتکا به قدرت های بزرگ
شرق و غرب حاصل شده است، از این روست که امروز شاهد اصرار غرب برای مذاکره با ایران هستیم، دانشمندان جوان هسته ای ایران در کمترین زمان ممکن به دانش بومی هسته‌ای دست یافته‌اند که موجب حیرت جهان شده است.

 


حجت الاسلام باقری بنابی صنعت هسته ای را نیاز اساسی پیشرفت و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی برای استقلال و خودکفایی در دنیا به این دانش پیشرفته نیازمند است، به یقین منابع فسیلی انرژی در کشور پایان‌پذیر است و برای تأمین نیازهای خود ناگزیر به لخداث نیروگاه‌های متعدد هسته‌ای در کشور هستیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات