۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۵۴۴۲۷
از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛

نخستین امام جمعه حصارگرمخان خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام علی قربانی به عنوان نخستین امام جمعه شهر حصارگرمخان در استان خراسان شمالی منصوب شد.
حجت الاسلام قرباني- امام جمعه حصارگرمخان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت الاسلام علی قربانی را به عنوان نخستین امام جمعه شهر حصارگرمخان از توابع شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام قربانی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس بوده و سابقه امامت جمعه شهرهای زاوه در استان خراسان رضوی و میامی در استان سمنان را در کارنامه خود دارد.

 

در حکم حجت الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به نخستین امام جمعه حصار گرمخان، آمده است: بنا به درخواست اهالی بخش گرمخان به مرکزیت حصار گرمخان و تأیید حضرت آقایان علماء اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی به سمت امام جمعه آن بخش به مدت سه سال منصوب می شوید.

 

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت الاسلام قربانی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آنها را از تفرقه و اختلاف برحذر دارد.

 

این حکم می افزاید: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

 

گفتنی است، شهر حصار گرمخان مرکز بخش گرمخان شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی، با بیش از دو هزار نفر جمعیت در 14 کیلومتری شرق بجنورد، مرکز این استان واقع شده است.

 

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأیید انتصاب حجت الاسلام علی قربانی به عنوان نخستین امام جمعه شهر حصارگرمخان، اظهار کرد: جمعه هفته جاری نخستین نماز جمعه مرکز این بخش با امامت حجت الاسلام قربانی برگزار می شود.

 

وی از مردم مؤمن و معتقد حصارگرمخان خواست تا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش حضور باشکوه داشته باشند.

 

حجت الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به این که تا پیش از این، نماز عبادی سیاسی جمعه در 15 شهر از 22 شهر استان اقامه می شد، اضافه کرد: با معرفی نخستین امام جمعه شهر حصارگرمخان، از این پس نماز جمعه در مصلاها و مساجد جامع 16 شهر استان اقامه خواهد شد.

 

وی با بیان این که دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در سال 89 تأسیس شده است، به برخی از اقدامات این دفتر در ماه های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته نیز با پیشنهاد دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام محمدجواد سعیدی فیض آباد به عنوان امام جمعه جدید بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی معرفی و جایگزین حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف زاده شد.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، بررسی های انجام شده در زمینه میزان حضور مردم استان در آیین نماز جمعه، نشان می دهد که به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات