۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۴۴۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

قاچاق کالا و مواد مخدر تبعات منفی سیاسی و اقتصادی دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: افزایش واردات بی رویه کالاهای چینی و همچنین کالاهای قاچاق سبب نگرانی است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فرمانده مرزبانی ناجا، با بیان این‌که امروزه مسأله مواد مخدر بیشتر سیاسی شده است تا اقتصادی اظهار داشت:  مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید جدی تر و قاطعانه تر صورت گیرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: کشت خشخاش پس از انقلاب در افغانستان چند برابر شده و ممانعتی برای کشت و قاچاق مواد مخدر از این کشور وجود ندارد و این سبب نگرانی و خطری جدی برای کشورهای مسلمان منطقه است.

 

 

عضو خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در تقویت مناسبات و ارتباطات خود با کشورهای همسایه تلاش می کند و انتظار از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور مسلمان بیشتر است.

 

 

آیت الله شبستری با تسلیت و تبریک شهادت هشت تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرز پاکستان، ادامه داد: مرزداری از بلاد اسلامی بسیار ارزشمند بوده و از اهمیت بسیتر بالایی برخوردار است و در روایات به این موضوع تاکید فراوان شده است.

 

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مرزبانی، تأکید کرد: مرزبانان با ایثار و فداکاری از آب و خاک میهن حراست می کنند و باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیشتر دقت شود.

 

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبری افزون بر سیاست مداری، اسلام شناسی تمام عیار و مفسر قرآن هستند و سخنان معظم له در خصوص مرزبانی از برگرفته از منابع اسلامی است، افزود: مرزداران که در حفاظت از بلاد اسلامی زحمت می کشند و در واقع از قرآن و احکام اسلامی مرزبانی می کنند.

 

 

وی در پایان با انتقاد از افزایش واردات بی رویه کالاهای چینی و همچنین کالاهای قاچاق، افزود: دولت می گوید که جلوی واردات بی رویه را گرفته ایم، اما در عمل شاهد افزایش آن هستیم و این برای تولید کشور خطری جدی و زیانبار تلقی می شود و امیدواریم که این مسأله هر چه زودتر حل شود.

 

 

گفتنی است، در این دیدار از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اهدای نشان مرزبانی از سوی سرتیپ رضایی تقدیر شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات