۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۵۴۴۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رسیدگی به منکرات سیاسی از رسالت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح تذکر لسانی، به عنوان وظیفه همگانی در خراسان جنوبی با همکاری مردم و افراد معتمد در حال انجام است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که رهبر معظم انقلاب از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده نام برده‌اند، گفت: این فرمایش حاکی از آن است که تاکنون در این حوزه فعالیت مناسب و چشم‌گیری انجام نشده است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی در راستای موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: با توجه به رهنمودهای ایشان روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه باید به صورت جدی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که تذکر لسانی در جامعه اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید از پتانسیل حوزه‌های علمیه استفاده شود و طلاب و روحانیان باید به صورت تخصصی برای تبلیغ در این زمینه وارد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلیمن رضایی بیرجندی از آماده بودن طرح تذکر لسانی در استان خبر داد و افزود: این طرح پس از هماهنگی‌های لازم در سطح استان توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی می‌شود.

 

وی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری، ادامه داد: با توجه به این که در آستانه این دو انتخابات مهم هستیم جلوگیری از وقوع منکرات سیاسی در سال جاری در دستور کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قرار خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر در استان ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: اعضای این ستاد در استان و در سطح شهرستان‌های مشخص شده‌اند و در قالب تیم‌های مختلف به این اعضا وظایفی برای انجام هر چه بهتر این فریضه فراموش شده و احیای آن واگذار شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که با احیای رسالت امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه دین خود را به شهدا و خانواده‌های آن‌ها جبران می‌کنیم، یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نوعی دستگاه پالایش در جامعه بوده و از گسترش گناه در میان مردم به خصوص نسل جوان جلوگیری کرده و آن‌ها را در مسیر درست و سنت‌های الهی قرار می‌دهد.

 

لازم به ذکر است، خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشگام در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور بوده و توانسته در این زمینه و نیز مقابله با ماهواره عملکرد موفقی داشته باشد./968/پ202/ب5

ارسال نظرات