۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۵۴۵۲۵
امام جمعه کوهرنگ:

بسیاری از بندهای بیانیه لوزان برخلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با اشاره به این که بسیاری از بندهای بیانیه متأسفانه برخلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب است، گفت: چند مرحله ای شدن مذاکرات، لغو نشدن همه تحریم ها به صورت یک جا و مطرح نکردن مطالب کلی و جزئی به صورت همزمان از مواردی است که متأسفانه برخلاف تأکیدات پی در پی رهبری است.
حجت الاسلام طباطبايي امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، عصر امروز در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جدید، به سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) و روز زن اشاره کرد و با تبریک این روز و تشریح جایگاه و عظمت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در وصف جایگاه و عظمت این بانوی بزرگ اسلام همین بس که خداوند پس از نبوت، امامت را از نسل ایشان قرار داد.

 

وی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان و بانوان معرفی کرد و با تأکید بر ضرورت الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام در همه زمینه های دینی، اجتماعی، اخلاقی، رفتاری و ولایت‌مداری، تصریح کرد: اگر امروز از مقام زنان و بانوان و مادران تجلیل می شود همه به خاطر وجود برترین و کامل ترین زن، همسر و مادر خلقت یعنی فاطمه زهرا(س) است که نباید از آن غافل شد.

 

امام جمعه کوهرنگ در ادامه با اشاره به بیانیه هسته ای لوزان، این بیانیه را به منزله روز خواستگاری دانست که در آن هیچ جوابی مشخص نیست و اظهار داشت: این که برخی ها بلافاصله ذوق زده شدند و این بیانیه را یک توافق بی سابقه دانستند، بدانند که هنوز هیچ چیز این بیانیه مشخص نیست و نباید عزت نظام را با هوچی گری های بچگانه در عرصه بین الملل زیر سؤال برد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بسیاری از بندهای این بیانیه متأسفانه برخلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب و خواسته های ایشان است که به صورت مرتب در ماه های گذشته به تیم دیپلماسی گوشزد شده است و آن ها را خط قرمز خود دانسته اند، افزود: چند مرحله ای شدن مذاکرات، لغو نشدن همه تحریم ها به صورت یک جا و مطرح نکردن مطالب کلی و جزیی به صورت همزمان از مواردی است که متأسفانه برخلاف تأکیدات پی در پی رهبری مورد غفلت تیم مذاکره کننده قرار گرفته است که باید در ادامه مذاکرات اصلاح شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که تیم مذاکره کننده باید از فرصت سه ماه آینده نهایت بهره را ببرد و در مسیر خواسته های رهبری حرکت کند، تا در مقام جبران برآید، خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که تیم مذاکره کننده فرزندان این انقلاب هستند و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، به آن ها اعتماد کامل داریم اما در مقابل می دانیم که دشمن هم فریبکار است که این را می توان از اظهار نظرهای بی شرمانه آن ها بلافاصله پس از مذاکرات و انتشار بیانیه فهمید.

 

وی زیر سؤال بردن خدمات دولت های قبل در زمینه مذاکرات هسته ای را مایه تأسف دانست و افزود: همه بدانند که اگر مذاکرات امروز در این سطح در حال پیگیری است این نتیجه ایستادگی و تلاش دولت های قبل است که نباید نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه کوهرنگ، پذیرفته شدن حق هسته ای ایران از سوی آمریکا را یکی از دستاوردهای این بیانیه و مذاکرات دانست و ابراز داشت: سخنان روزهای گذشته رییس جمهور مبنی بر لغو همه تحریم ها به عنوان شرط اصلی پذیرفتن مفاد توافق نامه قابل تقدیر است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که دولت مردان باید نقدهای سازنده را به جان بخرند و خواسته های رهبری را در همه زمینه ها خصوصا در زمینه هسته ای تأمین کنند، اظهار داشت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما با برخی محدودیت ها موافق هستیم اما باید مراقب باشیم که همه دستاوردهای هسته ای و تلاش دولت های قبل را نابود نکنیم که در آن صورت به مردم خیانت کرده ایم و دیگر فرصتی برای جبران نیست.

 

وی همچنین خواستار تعطیلی حج عمره در پی اتفاقات اخیر فرودگاه جده و برخورد بی شرمانه مسؤولان سعودی شد و گفت: بهتر است مسؤولان حج و زیارت در این رابطه یک تصمیم جدی بگیرند؛ تا کی قرار است که شیعیان را با فرستادن به سفر حج غیر واجب عمره خوار و ذلیل کنیم؟

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که سفر حج عمره باید تعطیل شود چرا که عزت شیعیان در این سفر زیر سؤال می رود و این شرم آور است، ابراز داشت: سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر عمل بی شرمانه فرودگاه جده مایه تأسف است که باید وزیر خارجه نسبت به این بی توجهی ها پاسخگو باشد.

 

وی مصیبت های امروز کشور یمن را حاصل وحشی گری عربستان و آل سعود دانست و تصریح کرد: متأسفانه مجامع بین المللی این نسل کشی های وحشیانه را نمی بیند اما کوچک ترین موضع گیری و دفاع از طرف ایران را دخالت در امور یمن می داند و این مایه خجالت است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات