۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۵۴۵۶۱
با محوریت ازدواج؛

برگزیدگان همایش منطقه ای طلاب و دانشجویان شمال و شرق کشور مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ هیأت داوران چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی استان های شمال و شرق کشور، اسامی برگزیدگان این فراخوان را که با موضوع ازدواج انجام شده بود، اعلام کرد.
همايش منطقه اي طلاب با موضوع ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان و گلستان با موضوع ازدواج به همت نهادهای مذهبی فرهنگی خراسان شمالی از جمله حوزه علمیه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و غیره به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

فراخوان این همایش از بهمن ماه سال گذشته منتشر شده بود و طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه تا 22 اسفندماه 93 برای ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش فرصت داشتند.

 

محورهای چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال و شرق کشور شامل علل تأخیر ازدواج جوانان، اصول ازدواج مؤفق، سالم و پایدار، آسیب شناسی ازدواج در عصر امروز، ازدواج دانشجویی فرصت ها و چالش ها، تأثیر شبکه های اجتماعی و اینترنت در ازدواج و بررسی عوامل بازدارنده و تسهیل گر ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است.

 

این گزارش حاکیست در برگزاری این همایش منطقه ای افزون بر نهادهای فوق، دستگاه ها و نهادهای دیگری از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی و دادگستری و نیز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله پیام نور، دولتی بجنورد، علمی کاربردی، کوثر، اشراق، حکیمان و علوم پزشکی استان نیز مشارکت دارند.

 

امان الله حسین پور، دبیر این همایش منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که مراسم اختتامیه چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال و شرق کشور سوم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی بجنورد برگزار می شود، افزود: این آیین با حضور برگزیدگان همایش در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی از اعلام اسامی برگزیدگان این فراخوان از سوی هیأت داوران خبر داد و گفت: در این همایش 10 طلبه، دانشجو و استاد حوزه علمیه و دانشگاه از استان های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی رتبه های برتر را کسب کرده اند که در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر می شود.

 

حسین پور اظهار کرد: بر اساس اعلام هیأت داوران در این همایش در بخش اساتید مقاله بنفشه میرزای فشمی با عنوان « اثربخشی آموزش غنی سازی ازدواج بر سازگاری زناشویی» از شهرستان قوچان به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

 

به گفته وی، در بخش طلاب و دانشجویان نیز مقالات فرزانه نسیمی، طلبه پایه پنجم حوزه علمیه داراب استان فارس با عنوان « اهمیت و جایگاه ازدواج از منظر آموزه های دینی»، مریم نوری و صادق اصغری لفمجانی از زابل با عنوان «ازدواج مؤفق و پایدار از نگاه اسلام» و مریم گل سیب، طلبه حوزه علمیه الزهرا(س) شیروان با عنوان« اصول ازدواج مؤفق، سالم و پایدار» به عنوان مقالات اول تا سوم انتخاب شده اند.

 

حسین پور ادامه داد: همچنین مقالات رقیه دلاور، طلبه سطح دو حوزه علمیه شیروان با عنوان «علل تأخیر ازدواج جوانان»، زهرا حقانی از بجنورد با عنوان «علل تأخیر در ازدواج جوانان» و سمیرا شرافتمند از بجنورد با عنوان «علل افزایش سن ازدواج» به ترتیب به عنوان مقالات چهارم تا ششم چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال و شرق کشور انتخاب شده اند.

 

وی افزود: افزون بر این مقالات مجید ربانی پور، مرضیه معین افشار و فرشته آذرسا هر سه از زابل با عنوان «نگاهی گذرا به تأثیر شبکه های مجازی بر امر ازدواج»، مریم شرافتمند از بجنورد با عنوان «علل افزایش سن ازدواج»، فاطمه شیرازی مقدم از بجنورد با عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر افزایش سن ازدواج جوانان» و مرضیه شیرازی مقدم از بجنورد با عنوان «بررسی عوامل و پیامدهای تأخیر ازدواج جوانان» از سوی هیأت داوران به عنوان مقالات برتر رده های هفتم تا دهم این همایش انتخاب شده اند.

 

دبیر همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال و شرق کشور یادآور شد: در مراسم اختتامیه چهارمین همایش منطقه ای طلاب علوم دینی و دانشجویان شمال و شرق کشور به نفرات برتر اول تا سوم این همایش چهار میلیون ریال، نفرات چهارم تا ششم سه میلیون ریال و به نفرات هفتم تا دهم نیز دو میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا می‌ شود.

 

حسین پور در پایان هدف از برگزاری این همایش را تقویت باورهای دینی و تعالی هویت فرهنگی و ارزشی دانشجویان، ارتقای آگاهی های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی، اهتمام درخصوص جهت گیریهای صحیح فکری و ارزشی دانشجویان، آشنایی دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی با مسائل اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شناسایی دانشجویان و طلاب نخبه و دارای استعداد برتر عنوان کرد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات