۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۴۵۸۸
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

رفتار حضرت زهرا الگویی مناسب برای دختران جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: معنویت حضرت فاطمه زهرا(س) و چگونگی حضور ایشان در جامعه به ویژه در دفاع از ارزش های اسلامی و ولایت می تواند برای دختران نسل جوان امروز درس آموز باشد.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در برنامه گفتمان دینی کوثر آفرینش با موضوع شخصیت حضرت زهرا(س) در هنرستان حضرت زینب(س) شهرستان کاشان گفت: احادیث متواتری از پیامبر(ص) نقل شده است که همگی بر مقام والای این بانوی اسلام صحّه می گذارد.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) توانست در مدت کوتاه زندگی و در مکان محقر با ساده ترین امکانات به والاترین درجات و کمالات انسانی نایل شود، به گونه ای که از آغاز خلقت تا فرجام آفرینش برای هیچ بانویی جز او، اوج گرفتن به بلندای این قله باشکوه امکان پذیر نیست.

 

حجت‌الاسلام صنعتکارفر به نقش حضرت زهرا(س) در دوران سخت نبوت و علنی شدن رسالت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) پس از رحلت مادر، تمام سختی ها را تحمل و برای پدر در سن 8 سالگی مادری کرد به گونه ای که لقب «ام ابیها» را تنها به ایشان دادند.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: حضرت زهرا انسان والایی بود که نشان زن بودن را به تمامه دارا بود، تا نشان قدرت بی همتای الهی باشد.

 

وی افزود: زمانی که همه کفر در مقابل اسلام و رو در روی پیامبر(ص) قرار گرفت، فاطمه(س) با وجود این که به خانه بخت رفته و دارای همسر و فرزندانی بود، در صحنه های نبرد نیز حضور یافت و التیام بخش جراحات پیامبر خدا(ص) و همسرش علی(ع) شد، ضمن آن که از کارهای خانه و تربیت فرزندان نیز غافل نشد.

 

حجت‌الاسلام صنعتکارفر، دفاع تمام قد از ولایت را از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: آن گاه که دشمنان قسم خورده تلاش داشتند با حذف امامت و ولایت علی بن ابیطالب(ع) تیشه بر ریشه اسلام ناب وارد کنند، زهرای مرضیه(س) به صحنه آمد و جانش را فدای امام و ولی خویش کرد تا اسلام ناب زنده بماند.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، سبک زندگی و سیره تربیتی حضرت زهرا(س) را سراسر درس و الگو برای دختران امروز جامعه دانست و یادآور شد: معنویت حضرت زهرا(س) و نحوه حضور ایشان در جامعه به ویژه در دفاع از ارزش های اسلامی و ولایت می تواند برای دختران نسل امروز درس آموز باشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات