۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۵۴۵۹۵
کارشناس دینی:

پرهیز از حضور غیر ضروری بانوان در جامعه از اصول سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) با اشاره به این‌که در جهان امروز حرکت به سمت تربیت اسلامی فرزند و خانواده یک ضرورت غیر قابل ‌چشم‌پوشی است، گفت: یکی از راهبردهای سبک زندگی اسلامی برای بانوان این است که عملاً از محیط‌های غیر ضروری جامعه دور شوند.
حجت‌الاسلام عين‌الله محمدياري، معاون اداري و مالي و مدير اجرايي مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني

 حجت‌الاسلام عین‌الله محمدیاری، مدیر اجرایی مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که امروز برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی باید ترویج ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) خصوصاً از بعد اخلاق و حجاب و عفت و شوهرداری پرداخت، گفت: طرح و تبیین دقیق ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) برای تحکیم بنیان خانواده‌های امروزی از ضروریات غیر قابل ‌چشم‌پوشی در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است.

 

کارشناس دینی افزود: امروزه در جامعه اسلامی که خیلی از مشکلات آن نشأت ‌گرفته از بی‌حجابی و عدم تمکین به دستورات و ارزش‌های اسلامی است برای تحکیم بنیاد خانواده ترویج ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ضروری است.

 

مدیر اجرایی مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به این‌که حضرت زهرا (س) بنیان‌گذار پایه فرهنگی و فکری زن در خانواده است، اظهار کرد: باید در نظر داشت که اصل تربیت فرزند در جامعه اسلامی بر عهده مادران است و این بدان معناست که آینده جامعه اسلامی را مادران رقم می‌زنند.

 

وی ادامه داد: در تربیت دینی جامعه اسلامی بالاترین سهم را بانوان در اختیاردارند و باید مسؤولان فرهنگی این مهم را در امور تبلیغی جدی بگیرند.

 

حجت‌الاسلام محمدیاری با اشاره به این‌که در واقع خشت اول در تربیت فرزند و خانواده را زنان بنا می‌نهند، عنوان کرد: در معارف اسلامی آمده است که هر چیزی که پایه و مبنای آن صحیح باشد تا آخر هم صحیح پیش می‌رود و رشد می‌کند.

 

وی افزود: بهترین راه این است که ما فرهنگ دینی جامعه اسلامی را که برگرفته از الگوی اسلامی و معصومین (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) را مطرح کرده و بیشتر زنان را به سبک زندگی اسلامی با الگوی فاطمی تشویق کنیم.

 

مدیر اجرایی مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به این‌که در جهان امروز حرکت به سمت تربیت اسلامی فرزند و خانواده یک ضرورت غیر قابل‌ چشم‌پوشی است، گفت: یکی از راهبردهای سبک زندگی اسلامی برای بانوان این است که عملاً از محیط‌های غیر ضروری جامعه دور شوند.

 

وی ادامه داد: دوری جستن بانوان از فضاهای غیرضروری اجتماعی موجب می‌شود تا افراد سودجو نتوانند از آنان سوء استفاده ابزاری کنند.

 

 حجت‌الاسلام محمدیاری با اشاره به این‌که دوری جستن از فضاهای اجتماعی غیر ضروری در جامعه اسلامی یعنی در واقع جایگاه زن و مرد مشخص شود، ابراز کرد: باید در نظر داشت که در الگوی سبک زندگی اسلامی وظیفه مرد کار در بیرون از منزل و کسب درآمد برای خانواده و وظیفه زن کار در منزل و تربیت خانواده است.

 

وی افزود: باید در نظر داشت که طول تاریخ نشان داده که حضور زنان در بعضی از اجتماعات جامعه مؤثر و کارگزار بوده است بنابراین یکی از عرصه‌هایی که زن در سبک زندگی اسلامی می‌تواند واقعاً تأثیرگذار است همان بحث آموزشی و تربیتی دختران در آموزش‌ و پرورش است./921/ت302/ف

ارسال نظرات