۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۵۴۶۱۹
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

وحدت کلمه راه نجات امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسماعیل‌زهی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام، مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند، نیاز مبرم، وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی است.
مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در همایش قرآن، وحدت و اقتدار اسلامی که امروز در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد قرآن مانند زنجیری است که حلقه های آن به هم وصل هستند و آیات قرآن در مجموع به هم ربط دارند.

 

وی ادامه داد: بالاترین چیزی که ما را از توطئه و مکر یهود نجات می‌دهد تقوا است اگر تقوا داشته باشیم از دشمنان مصون می‌مانیم خداوند فرمود زمانی که از تقوا بهره بگیرید، مسلمان خواهید مُرد.

 

مولوی اسماعیل‌زهی اشاره کرد: تقوا از اصول مهم فوز و کامیابی انسان و نگهدارنده ما از خطرات است ما باید به آن چنگ بزنیم.

 

وی افزود: پس از تقوا وحدت کلمه که در مسیر تقواست، در زمان کنونی لازم است وحدت به ریسمان خدا مهم ترین نعمتی است که خدا به ما عطا فرموده است وحدت باید سبب محبت در قلوب شود.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: تألیف قلوب زمانی حاصل خواهد شد که به قرآن چنگ بزنیم دلایل بسیار است که اسلام و قرآن حق است انسان در برابر قرآن عاجز است این دلیلی برای اعجاز آن است.

 

وی اضافه کرد: امت اسلام باید از تفرقه پرهیز کند و قرآن را سرچشمه قرار دهد اگر از قرآن بهره گیرد دچار مشکل نخواهد شد زیرا تفرقه و اختلاف سبب عذاب خواهد شد آنان که در مسیر تقوا و اعتصام به حبل الله هستند درخشان و تفرقه انگیزان روسیاه هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام مسلمانان را به جان هم انداخته اند، آنچه که نباید به فراموشی سپرده شود، وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات