۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۶۲۳

وزیر ارشاد سفر عمره را معلق کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالعات و بررسی‌های انجام شده در خصوص تجاوزی که به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اتفاق افتاد، گفت: به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که مجرمان محاکمه شده و مورد مجازات قرار گیرند، سفر عمره متوقف و پروازهای ایران تعلیق شود.
لغو سفر عمره

به گزارش خبرگزاری رسا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه جشن روز زن که در محل وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده، به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که مجرمان (متجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه شده و مورد مجازات قرار گیرند، سفر عمره متوقف و پروازهای ایران تعلیق شود.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته است و باید واکنشی نشان داده شود و این موضوع موجب شد تا چنین تصمیمی بگیریم.

 

جنتی تاکید کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: درباره حادثه تاسف‌باری که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها قول دادند که این افراد دستگیر شده‌ را مجازات کنند. آنها حتی تصریح کردند که آنها را اعدام می‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است.

 

جنتی با تاکید بر اینکه «تا زمانی که افرادی مجرم در حادثه فرودگاه جده مجازات نشده‌اند، اعزام به عمره متوقف خواهد ماند» درباره گزارشی که رییس جمهور در این باره از وی درخواست کرده بود، گفت: گزارش کامل در مورد حادثه فرودگاه جده در آینده‌ای نزدیک تکمیل و تقدیم رییس جمهور خواهد شد./997/102/ع

ارسال نظرات