۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۶۳۰
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

طلبه باید مظهر عبودیت و بندگی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این‌که طلاب باید در رفتار و گفتار الگو باشند، گفت: طلبه باید مظهرعبودیت و بندگی و تقوا و تهجد باشد و خود را به انجام حسنات و ترک محرمات عادت دهد.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به این‌که طلاب باید در رفتار و گفتار الگو باشند، گفت: طلبه باید مظهرعبودیت و بندگی و تقوا و تهجد باشد و خود را به انجام حسنات و ترک محرمات عادت دهد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: اهتمام به نماز اول وقت و جماعت از لوازم اصلی طلبگی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: فصل بهار موقعیت خوبی برای درس خواندن است و همه طبیعت در حال شادی و نشاط هستند و طلبه باید با نشاط و شادابی ب خواندن درس مشغول باشد.

 

وی با اشاره به این‌که تکنولوژی کار بشر را آسان کرده است، گفت: دسترسی به شبکه های اجتماعی نباید به درس لطمه وارد کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان که رعایت ذی طلبگی از سوی طلاب حوزه های علمیه آنها را به شخصیتی الگو در جهان تبدیل خواهد کرد، بیان داشت: طلاب باید در این مورد خاص سیره علمی و عملی علما و فقهای بزرگ دینی را الگوی خود قرار دهند.

 

وی رعایت شئون روحانیت از سوی طلاب را یک ضرورت مهم خواند و با تأکید براین که علما و روحانیان در طول تاریخ همواره پایگاه و ملجأ مردم بوده و هستند، تصریح کرد: طلاب نیز باید رعایت همه اصول و شئون این قشرتأثیرگذار جامعه آن راه معنوی را ادامه دهند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی باید الگوی همه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: بازشناسی سیره علمی و عملی ایشان در دوران طلبگی بهترین راهکار برای طلاب است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که امروز طلاب حوزه در فقه آل محمد تحصیل می کنند، گفت: اگر معنویت را در زندگی و کار خود وارد کنیم از عالم بالا به ما عنایاتی خواهد شد که مسیر تعالی و سعادت حقیقی را برای ما به ارمغان خواهد آورد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات