۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۶۳۳
امام جمعه بابل:

دفاع حضرت زهرا از خط راستین نبوت و ولایت الگوی برجسته ای در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، یکی از مهم ترین سیره زندگی حضرت زهرا(س) را حضور سیاسی و اجتماعی آن حضرت برای دفاع از ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: دفاع همه جانبه حضرت زهرا(س) از خط راستین نبوت و ولایت الگوی برجسته ای در تاریخ است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم تجلیل از بانوان فریخته این شهرستان با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: خدای متعال تجلی عظمت ولادت حضرت زهرای مرضیه(س) را در سوره مبارکه کوثر آورده و کوثر از کلمه کثرت به معنای خیر کثیر و مبالغه ای برای کثرت است.

 

وی افزود: خدای متعال زمانی ولادت حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) بشارت می دهد که عرب جاهلی ولادت دختر را برای خود ننگی می پنداشت و از شدت خشم و خجالت از قوم خود فرار می کرد و یا اینکه این دختر را زنده به گور می کرد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، خلقت حضرت زهرا(س) را برای تکامل و تکوین عالم بشریت لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال با برنامه ریزی  ولادت حضرت زهرا(س) را مقدر فرمود تا با ولادت وجود نازنین آن حضرت بتواند اثرات عظیم و عمیق در نظام خلقت به وجود آورد.

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه فاطمه زهرا(س) یک نفر بود اما خدای متعال او را کوثر قرار داده است تا اثبات شود تا آنچه که می تواند کوثر ساز باشد اراده خدای متعال است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که خدا با ولادت حضرت زهرا(س) مسأله کوثر بودن سرور زنان عالم را تحقق بخشید، تصریح کرد: کوثر بودن حضرت زهرا(س) نشان داد که خیر کثیر بودن به جنسیت نیاز ندارد و کوثر بودن ابدا به تعداد کثیر وابسته نیست.

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) را به این دلیل فاطمه(س) نامیده اند که سبب هدایت انسان ها است و موجب می شود که بسیاری از افراد از جهنم فاصله بگیرند.

 

استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم الگوگیری از سیره زندگی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) تاکید کرد و گفت: جامعه امروز ما نیازمند به الگوگیری از سبک زندگی آن حضرت به خصوص در حوزه تربیت فرزندان و همسرداری است.

 

وی یکی از مهم ترین سیره زندگی حضرت زهرا(س) را حضور سیاسی و اجتماعی آن حضرت برای دفاع از ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: دفاع همه جانبه حضرت زهرا(س) از خط راستین نبوت و ولایت الگوی برجسته ای در تاریخ است.

 

امام جمعه بابل ضمن بازشناسی زندگی کوتاه حضرت زهرا(س) گفت: حق محوری، عدم سکوت در برابر انحراف، امر به معروف و نهی از منکر و زمان شناسی حضرت زهرا(س) نه تنها برای بانوان بلکه برای همه آحاد جامعه مورد الگوگیری است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات